Nieuws Actueel
‘Ondernemers moeten netwerk optimaal benutten’
Bij WTC Rotterdam, in het iconische handelsgebouw in de binnenstad van Rotterdam, komt het internationale bedrijfsleven samen. Dit najaar is Angélique van Hienen aangesteld als general manager.

Netwerken, verbinden, kansen zoeken en benutten. Voor de nieuwe general manager van WTC Rotterdam is het allemaal niet nieuw. “In mijn vorige functie als investment manager hield ik me bezig met het aantrekken van investeerders”, vertelt Angélique van Hienen. “Tot mijn taken behoorde het faciliteren van ondernemers die zich in de regio wilden vestigen.”
Ervaringen
Zo wist ze in de regio Drechtsteden menig investeerder aan een ideale vestigingslocatie te helpen en bracht ze vele waardevolle samenwerkingen tot stand. “Naast mijn relevante netwerk zijn het ook deze ervaringen die ik meeneem en kan gebruiken in mijn nieuwe rol bij WTC Rotterdam.”
Dynamiek
Met een sterke drive en flinke dosis enthousiasme is Van Hienen begonnen met het uitzetten van de nieuwe koers van WTC Rotterdam. “Zodra je de indrukwekkende beurshal binnenstapt voel je de bijzondere dynamiek die hier heerst. Het is geweldig om dit je werkplek te mogen noemen.”
Persoonlijke missie
Van Hienen ziet voor zichzelf een mooie uitdaging weggelegd als general manager. “In WTC Rotterdam zijn ruim 250 bedrijven gevestigd. Allemaal actief in verschillende branches en bovendien vormen deze bedrijven een mooie mix van zowel grote traditionele bedrijven als kleine innovatieve ondernemers. Het wordt mijn persoonlijke missie dat al deze ondernemers optimaal gebruik gaan maken van het internationale WTC netwerk.”
WTC netwerk
Hoewel het WTC Association netwerk meer dan 300 WTC’s telt en zich uitstrekt over 89 landen, is meerwaarde volgens Van Hienen vaak ook dichterbij huis te vinden. “Internationaal heeft WTC een mooie propositie, maar je moet ook nationaal en zelfs regionaal en lokaal niet uitsluiten. Een goede samenwerkingspartner, relevante kennis of een mooie deal kan zomaar een deur verderop zitten. Ik geloof er enorm in dat je als ondernemer altijd moet openstaan voor nieuwe contacten. Het zal je positie versterken.”
Transparantie
Om van WTC Rotterdam dé internationale zakelijke ontmoetingsplek te maken, zal ook het gebouw de nodige veranderingen ondergaan. “Verschillende kantoorlagen zijn reeds duurzaam gerenoveerd. De komende tijd zullen we hier verder op inzetten, waarbij we op de verschillende verdiepingen maar ook in het gebouw fysieke ontmoetingsplekken zullen creëren. Ondersteund met een doorontwikkeling van onze aangeboden faciliteiten aan onze gevestigde bedrijven en bezoekers. Ook komt er meer transparantie in het gebouw. Op die manier wordt je echt uitgedaagd om elkaar te ontmoeten en te zien.”
Metropoolregio
Van Hienen is positief over de ambities en gedreven om de internationale positie van WTC Rotterdam verder te versterken. “We zullen taakgericht onze schouders eronder zetten om WTC Rotterdam toekomstbestendig te houden. De stad Rotterdam staat net als wij niet stil en zeker met de opkomende metropoolregio Rotterdam -The Hague hebben we internationaal een sterke propositie aan ondernemers te bieden zich in WTC Rotterdam te vestigen of te bezoeken.”