Nieuws Actueel
Opiness Beste Service Awards 2017 uitgereikt
Het leveren van een goed product is belangrijk, het leveren van een goede service misschien nog wel véél belangrijker. En om die serviceverlening te belonen, reikte Opiness afgelopen dinsdag 24 januari de ‘Beste Service Awards 2017’ uit.

Grote winnaars waren Italiëplein (categorie webwinkels xs), fuif.nl (webwinkels xl) en Picnic (supermarkten). Opiness bundelt reviews van onderzoek- en feedbackbureaus en andere partijen op één plek, waardoor er een meer compleet beeld ontstaat over wat echte klanten zeggen over verschillende bedrijven in verschillende branches. In totaal werden er veertien dienstverleners beloond met een Opiness Service Award voor het leveren van de beste service in 2017.
Web warenhuizen: Bol.com Bol.com rolde met een rapportcijfer van 8,6 als winnaar in de categorie web warenhuizen uit de bus. Er werden 1470 reviews geschreven, waarin Bol.com met name wordt geprezen om haar ruime assortiment. Ook de snelle levering en bereikbaarheid wordt geprezen.
Vliegticket aanbieder: Vliegtickets.nl Met een 8,9 sleept Vliegtickets.nl de prijs in haar categorie in de wacht. In 608 reviews waardeerden klanten het gemak om snel te zoeken en te boeken. Verder worden de overzichtelijke website, prijs en vriendelijke medewerkers aan de telefoon gewaardeerd.
Webwinkels xs: Italië plein Het hoogste cijfer uit de lijst is voor Italië plein: een 9,8. De snelle, persoonlijke getinte levering, correcte verpakkingen en kwaliteit van de geleverde producten maakten het voor 603 reviewers de beste kleine webwinkel.
Webwinkels xl: Fuif.nl Ook de grote webwinkel scoort hoog op de cijferlijst: uit 3634 reviews krijgt Fuif.nl een mooie 9,7. Ook vorig jaar werd de webwinkel met dat cijfer gewaardeerd, maar toen kreeg de site een stuk minder beoordelingen: 1000 in totaal. Een knappe prestatie, aldus Opiness.
Internet: XS4all De internetaanbieder XS4all scoort hoog op betrouwbaarheid, helpdeskservice en prijs. In 439 reviews wordt XS4all gewaardeerd met een 7,9.
Telecom: Youfone Prijs en gemak van de service en app brengen Telecomprovider Youfone op een 8,9 uit 873 reviews. ‘Je kan zaken snel regelen en als je een medewerkers nodig hebt zijn die altijd vriendelijk en behulpzaam.’ Het levert hen net als verleden jaar de Service Award op.
Banken: Knab Met een 8,7 uit 431 reviews, wordt de internetbank gewaardeerd om persoonlijke service, proactieve houding en relevante informatievoorziening.
Verzekeren algemeen: Ditzo service van Ditzo wordt het meest gewaardeerd doordat alles snel en gemakkelijke te regelen is. De online features, de website, de chat, de sociale kanalen het spreekt hun klanten aan en zorgt voor mooie klantreviews. Het levert ze een 7,8 op (686 reviews).
Zorgverzekeraars: UnitedConsumers UnitedConsumers wordt gewaardeerd met een 8,8 uit 322 beoordelingen. Met name het hebben van één aanspreekpunt is iets waar de klanten tevredem over zijn. Ook de korting bij het afnemen van meerdere producten levert hen goede beoordelingen op.
Autoverzekeringen: Allsecur Al voor de vijfde keer wint Allsecur de award in ontvangst. Wat minder wordt gewaardeerd is de prijs, maar verder wordt het bedrijf geprezen om beloftes die worden nagekomen, gratis wintercheck en vriendelijk en deskundig personeel. Allsecur komt met 1497 reviews uit op een 8.
Energie: UnitedConsumers UnitedConsumers valt dubbel in de prijzen, en met een mooi cijfer: een 9,1. “Klanten voelen zich begrepen, gehoord en gewaardeerd, hier maakt echt het personeel het verschil in de service beleving. Ook de prijs is een factor hier en het feit dat je kan sparen voor cadeaus puur door klant te zijn zorgt dat veel klanten er al jaren klant zijn.”
Vliegmaatschappijen: Transavia Met name de prijs wordt bij Transavia gewaardeerd. Er is wel kritiek, bijvoorbeeld op aspecten als beenruimte. Toch geven de recensenten aan dat dit ook te verwachten is, juist weer vanwege diezelfde prijs. Het personeel maakt het verschil: zij worden uiterst hoog beoordeeld. Het levert Transavia een rapportcijfer van 8,4 op uit maar liefst 1583 reviews.
Reisaanbieders: Holland America Line “Lovend zijn de vaste klanten van HAL allemaal over de crew, die maken duidelijk het hele plaatje compleet. Maar het kan altijd beter voor deze klant dus ondanks de 9,1 gemiddeld, staan er nog vele tips in voor de organisatie om de klanten nog beter te bedienen. Iemand schreef: ‘You have: Second class, First class, Top class and HAL class.’ Het zou zo in de brochure kunnen.”
Supermarkten: Picnic Picnic scoort hoog: met een 9,7 staat de supermarket met stip op één. Snelheid, gemak en een normale prijs betalen, zijn de belangrijkste redenen waarom Picnic bovenaan staat. Ook het gemak van de app, de stiptheid en het vriendelijke personeel worden genoemd.
Lees ook: Met Picnic is de melkboer terug, nu online
Gerelateerde artikelen: