Aan ambities geen gebrek bij Nick Kawaler (24) uit Roosendaal. Hij studeerde voor cameraman, maar bedacht bij de start van zijn eigen bedrijf Eyedetail, anderhalf jaar geleden, dat het samenvoegen van video, foto, web en marketing uniekere eindproducten oplevert. Binnenkort voegt hij nog eens een online televisiezender aan zijn bedrijf toe. "Teveel willen kan een valkuil zijn", concludeert Kawaler in zijn kantoor in hartje Roosendaal, "maar zo zie ik het niet. Tot nog toe hoor ik vooral positieve geluiden van klanten. Ze zijn juist blij dat ik een breed scala aan diensten aanbied in plaats van enkel bedrijfsvideo's."
OpvallenKawaler besloot al tijdens de studie tot cameraman zijn passie te volgen: een eigen videobedrijf. "Maar ik wist ook dat het meer moest worden dan dat. De markt lijkt zo vol met creatievelingen tegenwoordig. Je moet opvallen en net iets anders bieden. Dat doe ik met Eyedetail onder andere door videowebsites te maken. Een website die je bezoekt, waarop meteen bewegend beeld te zien is. Zo onderscheid ik me van zowel webbouwers als cameramannen."
Een YouTube-kanaal, dat hij profileert als online televisiekanaal, is de volgende stap. "Dat staat nog in de kinderschoenen, maar ook deze plannen zijn wel ambitieus. Ik wil het straatleven in beeld brengen, mensen op straat hun verhaal laten vertellen. Een aantal bekende Nederlanders zijn al gestrikt om mee te werken. Op het kanaal wil ik tevens ruimte bieden voor een goed doel, om zo meerdere belangen te behartigen."
EnergieDat ie het voor zichzelf weer drukker maakt, vindt Kawaler geen probleem. "Ik merk dat hoe meer ik doe, hoe meer energie ik krijg. Juist door veel werk te creëren voor mezelf, ben ik in staat te kiezen. Ik doe tegenwoordig alleen nog projecten die ik écht leuk vind. Waar ik met heel mijn ziel en zaligheid aan kan werken."