Podcast Actueel

Jelani Isaacs over de toekomst van reclamefilms

Vier jaar geleden startte hij met Namarama, een naamcreatiebureau gespecialiseerd in het ontwikkelen van onvergetelijke bedrijfsnamen. Inmiddels maakt Floris Hülsmann ook naam - jawel - met interessante podcasts. In deze aflevering Jelani Isaacs, mede-eigenaar en filmproducent bij New Amsterdam Film Company (NewAms). Heel veel ins- en outs over commercials, zijn keerpunt tijdens 9/11 en de toekomst van reclamefilms: luisteren maar.

Van onze redactie 12 november 2019

Film commercial clipboard tv

New Amsterdam Film Company

In de wereld van commercials en films kun je moeilijk om hem heen (letterlijk en figuurlijk). Met zijn twintig jaar ervaring, meer dan 4000 commercials en 12 speelfilms is hij een bekend gezicht. Hij werkte voor Tsaar, later CZAR en de afsplitsingen ervan als COMRAD, CCCP en USSR. Je hoort natuurlijk waar deze namen vandaan komen en wat ze betekenen. Jelani Isaacs is mede-eigenaar en filmproducent bij New Amsterdam Film Company (NewAms).

In een tijd waarin we steeds minder televisie kijken, grote entertainment-zenders als Netflix, DisneyPlus en Amazon Prime hun opmars maken weet hij oplossingen te bedenken om kijkers te trekken voor de merken. Want nog steeds moeten merken wakker geschud worden en uit hun comfort zone stappen om hun marketing te laten aansluiten bij hun doelgroep.

Aansluiting bij doelgroep

Floris Hülsmann van Namarama heeft een openhartig gesprek met Jelani over hoe hij in de filmwereld belandde, de enorme vlucht die zijn carrière nam en de wendingen die hem hebben gemaakt wie hij nu is. Jelani heeft echt een bijzondere eigen kijk ontwikkeld op wat film is, hoe je een goed verhaal vertelt en misschien wel het allerbelangrijkste: hoe je aansluiting vindt bij je doelgroep.

Hij heeft een feilloos gevoel voor wat werkt en wat niet en dat heeft diverse succesvolle producties opgeleverd met miljoenen views. De keuze om een speelfilmbedrijf met een commercieel filmproductiehuis te fuseren lijkt ook niet meteen logisch, maar na deze podcast weten we waarom dat ze zo groot heeft gemaakt.

Namarama is een van de podcasts die we op onze website een podium bieden, maar niet door De Ondernemer is gerealiseerd