Het was zeker niet haar bedoeling om een gat in de markt op te vullen. Sterker nog, ze zegt over zichzelf dat ze in het begin niet veel verstand had van koken, 'gewoon iets in de pan pleurde en daar een foto van maakte'. Dat deed Ter Veld onder de naam 'Gewoon wat een studentje ‘s avonds eet' om er vervolgens een blog bij te schrijven. Het bleek een schot in de roos omdat de Nederlandse student precies kreeg wat het zocht: namelijk inspiratie voor en uitleg over de simpelste gerechten. ,,Ik ben er 8 jaar geleden mee begonnen en het is per ongeluk een succes geworden."
De nuchtere ondernemer vertelt in de online radioshow dat ze door haar studie interactieve media werd geprikkeld door alle campagnes die daar werden ontwikkeld. ,,Ik wilde zelf ook een projectje opzetten. Gewoon op een site zetten wat ik eet. Als ik het kan maken, dan kan jij het ook. Het is heel benaderbaar. Ik vind eten leuk en ik vind schrijven leuk. Die blogs ben ik gaan delen op Facebook en daarop is uiteindelijk een sneeuwbalefffect ontstaan."