Podcast

Podcast Leonie ter Veld: 'Gewoon wat een studentje 's avonds eet' als groeibriljant

Met meer dan 33.000 volgers op Instagram behoort Leonie ter Veld tot de categorie 'influencers'. Ze schrijft blogs over het bereiden van de meest simpele gerechten, maar verkoopt inmiddels ook haar eigen kookboeken en boodschappentasjes. Luister mee naar Ter Veld die studiogast was in onze wekelijkse online radioshow op New Business Radio.

Podcast leonie ter veld gewoon wat een studentje s avonds eet groeibriljant

Redactie De Ondernemer / MVO 24 juli 2019

Het was zeker niet haar bedoeling om een gat in de markt op te vullen. Sterker nog, ze zegt over zichzelf dat ze in het begin niet veel verstand had van koken, 'gewoon iets in de pan pleurde en daar een foto van maakte'. Dat deed Ter Veld onder de naam 'Gewoon wat een studentje ‘s avonds eet' om er vervolgens een blog bij te schrijven. Het bleek een schot in de roos omdat de Nederlandse student precies kreeg wat het zocht: namelijk inspiratie voor en uitleg over de simpelste gerechten. ,,Ik ben er 8 jaar geleden mee begonnen en het is per ongeluk een succes geworden."

De nuchtere ondernemer vertelt in de online radioshow dat ze door haar studie interactieve media werd geprikkeld door alle campagnes die daar werden ontwikkeld. ,,Ik wilde zelf ook een projectje opzetten. Gewoon op een site zetten wat ik eet. Als ik het kan maken, dan kan jij het ook. Het is heel benaderbaar. Ik vind eten leuk en ik vind schrijven leuk. Die blogs ben ik gaan delen op Facebook en daarop is uiteindelijk een sneeuwbalefffect ontstaan."

De Jonge Ondernemer

Eigen kledingmerk als mentale missie voor Vlinder (17) en Merlijn (24) Kamerling

Naast broer en zus zijn Merlijn en Vlinder Kamerling ook zakenpartners. Als oprichters van Limitless presenteren zij hun streetwearmerk met coole designs en een belangrijke boodschap: meer aandacht voor mentale gezondheid. Een enorm belangrijk verhaal voor Vlinder (17) en Merlijn (24), te beluisteren in de podcast De Jonge Ondernemer.

Details
Hart voor Zaken

Arnold Mars (cfo AFAS): 'Ga niet boven, maar tussen je mensen staan'

'Liefde vormt de kern van het AFAS-familiestatuut. In dat statuut staat: ‘Die liefde maakt dat je niet vast komt te zitten in eigenbelang. Ze zorgt dat je verschillen kunt overbruggen, en dat je altijd het grotere geheel kunt zien'. Het zijn de woorden van cfo Arnold Mars van AFAS Software. In gesprek met Cor Hospes voor de podcastserie Hart voor Zaken vertelt hij over leiderschap.

Details
Droomstart

Hoe staat het met het businessplan van Droomstarters Angela (Food for Skin) en David (Teazie)

De Droomstart-finale komt steeds dichterbij. Welk businessplan is uiteindelijk topfavoriet bij de vakjury en de luisteraars? Je hoort het zeer binnenkort. Maar eerst: hoe staat het met de startups Teazie en Food for Skin? Welke ondernemer weet de jury te overtuigen met zijn of haar presentatie van tien minuten en gaat net als FinBuddy door naar de laatste ronde? Je hoort het allemaal in deze niet te missen podcastserie.

Details
De Zo Genaamde Podcast

TUI: hoe een onbeduidende Duitse afkorting een merknaam werd die klinkt als een klok

Wie van reizen en vakanties houdt, kent TUI natuurlijk wel. Maar waar komt die naam eigenlijk vandaan? In deze aflevering van de Zo Genaamde Podcast legt Frans Leenaars, chief marketing officer bij de reisgigant, dat in gesprek met naamexpert en presentator Floris Hülsmann haarfijn uit.

Details
Selfmade in Holland

EasyToys-topman Eric Idema: 'Op elk nachtkastje moet iets uit Veendam liggen'

,,Soms moet je dingen gewoon afdwingen. Jezelf forceren om je situatie te verbeteren.” Eric Idema zat met een uitkering thuis. In een woning met een flinke hypotheek. In 2007 verloor hij zijn baan. In de online verkoop van erotische artikelen zag hij een kans. Vijftien jaar later is zijn EQOM, moederbedrijf van EasyToys en Christine Le Duc, met 225 miljoen euro omzet de grootste speler in de Europese markt voor sexual wellness. Nu is hij te gast bij Roelof Hemmen in Selfmade in Holland.

Details
Droomstart

Duurzaam thee-abonnement op kantoor of heitje voor karweitje 2.0: welk businessplan gaat door in Droomstart?

De twee laatste ondernemers mogen de pitchroom betreden om hun businessplan voor te leggen aan een strenge doch rechtvaardige Droomstart-jury. Kiezen ze voor een duurzaam thee-abonnement op kantoor of de digitale buurtversie van het heitje voor karweitje? Het is weer een inspirerende en spannende podcast die je kunt beluisteren. Waar wacht je op?

Details