Podcast

Podcast Leonie ter Veld: 'Gewoon wat een studentje 's avonds eet' als groeibriljant

Met meer dan 33.000 volgers op Instagram behoort Leonie ter Veld tot de categorie 'influencers'. Ze schrijft blogs over het bereiden van de meest simpele gerechten, maar verkoopt inmiddels ook haar eigen kookboeken en boodschappentasjes. Luister mee naar Ter Veld die studiogast was in onze wekelijkse online radioshow op New Business Radio.

Podcast leonie ter veld gewoon wat een studentje s avonds eet groeibriljant

Redactie De Ondernemer / MVO 24 juli 2019

Het was zeker niet haar bedoeling om een gat in de markt op te vullen. Sterker nog, ze zegt over zichzelf dat ze in het begin niet veel verstand had van koken, 'gewoon iets in de pan pleurde en daar een foto van maakte'. Dat deed Ter Veld onder de naam 'Gewoon wat een studentje ‘s avonds eet' om er vervolgens een blog bij te schrijven. Het bleek een schot in de roos omdat de Nederlandse student precies kreeg wat het zocht: namelijk inspiratie voor en uitleg over de simpelste gerechten. ,,Ik ben er 8 jaar geleden mee begonnen en het is per ongeluk een succes geworden."

De nuchtere ondernemer vertelt in de online radioshow dat ze door haar studie interactieve media werd geprikkeld door alle campagnes die daar werden ontwikkeld. ,,Ik wilde zelf ook een projectje opzetten. Gewoon op een site zetten wat ik eet. Als ik het kan maken, dan kan jij het ook. Het is heel benaderbaar. Ik vind eten leuk en ik vind schrijven leuk. Die blogs ben ik gaan delen op Facebook en daarop is uiteindelijk een sneeuwbalefffect ontstaan."

Droomstart

Theesommelier verrast met een alternatief voor wijn in Droomstart

Steeds meer mensen willen minderen met alcohol. Maar wat schenk je in als er geen wijn meer op tafel staat en je bent uitgekeken op water? Thee, is het volmondige antwoord van Anne Hardon. In de vierde aflevering van de podcastserie Droomstart verrast de theesommelier met haar concept Chef’s Dinner Tea.

Details
Droomstart

Podcast Droomstart: waarom Eva en Nicky geloven in workations voor bedrijven

Corona heeft een hoop zaken versneld maar dat thuiswerken plots zó normaal zou worden, dat had zelfs de grootste innovator niet verwacht. Complete kantoren zijn leeg omdat het personeel – zelfs nu het weer kan – liever thuiswerkt. Maar hoe zit dat met de binding onderling, en met het bedrijf? Het ‘gouden duo’ uit de derde aflevering van de podcastserie Droomstart heeft de oplossing.

Details
Droomstart

TU-student daagt Google uit in tweede aflevering van Droomstart

,,De wereld kan je veranderen met technologie, maar de impact is veel groter in een startup.” Het zijn de woorden van TU-student Dewwret Sitaldin in de tweede aflevering van de nieuwe podcastserie Droomstart. Zijn startup-idee daagt techreus Google uit. Maar weet hij ook de ondernemersjury te overtuigen?

Details
Droomstart

Volg ambitieuze ondernemers-in-de-dop in de nieuwe podcastserie Droomstart

Wist je dat de helft van de Nederlanders ervan droomt om te ondernemen, maar dat slechts een fractie daarvan daadwerkelijk de stap durft te maken? Daarom lanceert De Ondernemer Droomstart: een nieuwe podcastserie waarin ondernemers in spe met een gouden business-idee worden geholpen én gevolgd op hun weg naar succes.

Details
Sleutel tot Succes

Mijn naam is Groen. Jitse Groen. Grootste maaltijdbezorger van de westerse wereld

In 1999 programmeerde hij een pizzabestelsite in zijn studentenkamer in elkaar, anno nu runt Jitse Groen (43) de grootste maaltijdbezorger van de westerse wereld. Just Eat Takeaway.com bedient - letterlijk, in dit geval - samen met Grubhub ruim 70 miljoen klanten. Over die sleutel tot succes, over die exponentiële en zelfs explosieve groei, een kleine dertig boeiende luisterminuten.

Details
Aandachtstrekkers

Nieuwsbrief net zo spannend als een Netflix-trailer? Zo pak je dat aan

Nieuwsbrieven saai, vervelend en onaantrekkelijk? Onzin. Een digitale nieuwsupdate hoeft alles behalve een spam-waardig moetje te zijn waar je als ondernemer niet onderuit komt. Au contraire: jouw nieuwsbrief kan net zo'n must see-item zijn als een trailer voor de nieuwste Netflix-hit. Hoe? Aandachtstrekkers Michel Ariëns en Patrick Wessels scheppen licht in de duisternis.

Details