Nieuws Recreatie en toerisme
Zo ging ondernemer Faizal Siddiqui van 600 inkomstenloze dagen naar ruim 25 miljoen euro omzet
Het gebruiksgemak van Booking.com en de klantenservice en technologie van Coolblue: het nieuwe internationale online cruiseboekingsplatform CruiseOnline.com combineert volgens oprichter Faizal Siddiqui het beste van de twee techreuzen.

Foto: CruiseOnline.com
De officiële lancering van CruiseOnline.com volgt nadat de organisatie begin dit jaar startte met een pilot in Nederland en België. ,,Als één van de grootste cruisereisorganisaties hebben wij veel onderzoek gedaan naar hoe wij de klant kunnen inspireren, hen aan de juiste rederij kunnen matchen en waar de bezoeker vastloopt tijdens het boeken van een cruisevakantie”, zegt oprichter en eigenaar Faizal Siddiqui.
,,Dit hebben wij vertaald naar CruiseOnline.com, waarmee iedereen zelf een cruise kan boeken inclusief vluchten, hotels en transfers. Wij combineren de volledigheid en het gebruiksgemak van Booking.com met de geweldige klantenservice en technologie van Coolblue.”
Lees ook: Deelcamper als alternatief vliegschaamte: Goboony spint er garen bij
Van 600 dagen zonder inkomsten naar meer dan €25 miljoen omzet
Na een zeer uitdagende coronaperiode met CruiseReizen.nl is het nieuwe internationale platform een duidelijke reactie van ondernemer Siddiqui. De resultaten uit de pilotfase, onder meer een prognose voor een recordomzet van 25 miljoen euro, beloven volgens hem veel goeds. Siddiqui: ,,Door de pandemie ging onze omzet richting nul euro voor bijna zeshonderd dagen. Een ware ondernemersnachtmerrie, waardoor wij moesten innoveren om te overleven. Daarom ben ik er extra trots op dat wij erin zijn geslaagd al onze collega’s te behouden, samen dit prachtige merk hebben opgezet en met z’n allen dit jaar de hoogste omzet ooit behalen.”
"Door de pandemie ging onze omzet richting nul euro voor bijna zeshonderd dagen. Een ware ondernemersnachtmerrie, waardoor wij moesten innoveren om te overleven"
Consument zit zelf aan de knoppen
Waar CruiseReizen.nl al tien jaar lang met behulp van cruise-experts maatwerkvakanties biedt voor haar klanten, zit de consument bij CruiseOnline.com volledig zelf aan de knoppen. Siddiqui: ,,Op ons nieuwe platform heeft de bezoeker vrijwel dezelfde vergaande mogelijkheden als de cruise-experts van CruiseReizen.nl. Zo kunnen zij waar en wanneer zij maar willen hun ideale cruisereis samenstellen, van specifieke hut op het schip tot aan de stoel tijdens de KLM-vlucht. Natuurlijk staan onze collega’s nog steeds zeven dagen per week klaar voor hulp en advies, of voor een gezellig praatje.”
Lees ook: Treinreizen door Europa duur en lastig? Choo-Choo biedt duurzaam alternatief voor vliegreis