Albert Heijn, dat met het nieuws vandaag naar buiten komt, heeft niet bekend gemaakt hoeveel het neerlegt voor Foodfirst Network. De overname zal naar verwachting voor de zomer worden afgerond.
Volgens Marit van Egmond, sinds januari dit jaar de topvrouw bij Albert Heijn, past de acquisitie goed bij de ambities van de supermarktketen: “Wij willen de supermarkt zijn die klanten helpt bij een gezondere levensstijl."
Ook Jan Dekker, directeur van FoodFirst Network is verheugd over de samensmelting. “Met deze stap krijgen wij in één klap een enorm bereik en dat past precies bij onze missie: zoveel mogelijk mensen helpen gezonder te leven."
Albert Heijn wil een voortrekkersrol spelen op het gebied van informatievoorziening rondom suiker, vet en vezels, aldus de CEO Van Egmond. De supermarktketen wil naar eigen zeggen tegen eind 2020 een miljard minder suikerklonten uit producten halen. Daarbij worden ook speciale acties aangekoppeld, maar hoe dat er precies uit komt te zien wordt komende tijd vormgegeven.