Een overeenkomst met de curatoren is in de nacht van afgelopen vrijdag op zaterdag bereikt, bevestigt Cecile Termeer namens het bedrijf. Sissy-Boy kampte al lang met tegenvallende resultaten, maar de problemen werden acuut toen een zoektocht naar een koper vastliep. De problemen bij de winkelketen is deel van een grotere trend in retailland. Dit jaar gingen al verschillende ketens over de kop. Een overzicht van de retailfaillisementen is hier te vinden.
Termeer Groep
Familiebedrijf Termeer Groep opereert onder de merknaam Sacha al sinds 1909 in de modewereld met gelijknamige schoenwinkels. CEO Ward Termeer, lid van de vierde generatie, meent dat door de schoenenmerken Sacha en Manfield aan te vullen met het mode- en lifestylemerk Sissy-Boy het concern zijn positie in het Nederlandse retaillandschap verstevigt. 'Want familiebedrijven zijn de ruggengraat van onze economie. Door Sissy-Boy op te nemen in onze familie willen we de kracht en de potentie die in het merk zit opnieuw de juiste voedingsbodem bieden', zegt Termeer.
Sissy-Boy zal volgens hem in de veranderende markt en de groei van online winkelen een belangrijke rol spelen. 'Retail draait meer dan ooit om klantbeleving en de klant verrassen met je producten en service. Sissy-Boy is daar een duidelijk voorbeeld van. Een prachtig merk, met een duidelijk verhaal en vanaf vandaag weer een mooie toekomst', aldus de topman.