Nieuws Actueel
Rijssenaren storten zich op online kozijnen
In De Twentsche Courant Tubantia in de rubriek 'bedrijvigheid in Rijssen' een interview met Bart Voortman (19) en Jan Hendrik Pouw(20). Een online webshop met een ruime keuze uit kozijnen. Makkelijk, snel en vernieuwend. Bart en Jan Hendrik doen het.
Beide jongens zijn nog druk bezig met hun studie, maar Bart Voortman en Jan Hendrik Pouw richten zich daarnaast volledig op hun webshop. Via kozijnshop.nl verkopen zij houten kozijnen. Vorig jaar richtte het jonge duo het vernieuwende platform op.
GroeiVoortman begon bijna zeven jaar geleden bij WEBO als schoonmaker. "Ik was nog erg jong en kwam op zaterdagen vegen en opruimen. De eerste tijd hebben we zelfs onkruid getrokken. Zo leer je de mensen kennen en groei je vanzelf binnen een bedrijf. Ongeveer vier jaar later mochten we gaan calculeren." De Rijssense timmerfabriek liet Voortman en Pouw tekeningen vouwen en meten. Toen draaide het al om kozijnen.
ComputerprogrammaPouw: "Het was lastig werk. Alles ging op grote vellen papier, terwijl dat makkelijk op de computer kon. We zijn toen samen met WEBO naar een oplossing gaan zoeken en daar kwam een programma uit. Daar werken ze nu nog steeds mee." De eigenaar van WEBO vroeg de jongemannen vorig jaar een businessplan te schrijven. Als insteek pakte het duo, toen nog samen met twee andere studenten, de vraag 'waarom tekenen wij nog als de klant het ook kan?'. Dat was het begin van Kozijnshop.nl, waarmee de Rijssenaren nu dagelijks bezig zijn.
Werk"We beginnen 's ochtends met een bak koffie, maar daaarna moeten we ook echt aan het werk. Je moet je realiseren dat we alles zelf doen", vertelt Voortman. De administratie, het verwerken van bestellingen en het beantwoorden van vragen. Alles wordt gedaan door Voortman en Pouw. Daarnaast wordt er druk gestudeerd. Voortman is derdejaars student technische bedrijfskunde, Pouw zit in het tweede jaar van de opleiding commerciële economie. "Toch hebben we nog wel vrije tijd hoor. Wij kijken 's avonds ook gewoon naar series op Netflix", zegt Voortman.
WebshopHet systeem dat Pouw en Voortman hebben bedacht is snel en toegankelijk. Via de website kunnen bezoekers alles uitkiezen, van de dorpel tot de deurklink, van de hoogte tot de breedte. "We kunnen 80 procent van alle kozijnen leveren. De klant bestelt het op de site en krijgt het binnen 20 werkdagen thuis geleverd. Dat is ontzettend snel", zegt Pouw. "De combinatie van prijs, levertijd, garantie en ons keurmerk zorgt voor een goede webshop."
KeurmerkDat keurmerk kreeg kozijnshop.nl via WEBO en is ontzettend belangrijk voor de jongens. "We zijn een beginnend bedrijf en we willen naar de toekomst kijken. Door zo'n keurmerk en door de garantie die we kunnen leveren, hebben we al direct een goede naam en is het makkelijker om onszelf op te werken." Om een betere naam te krijgen, moet alles aan de webshop kloppen. "Daarom willen we alles zo simpel mogelijk houden", legt Pouw uit. "Als mensen vragen hebben, kunnen ze via de site met ons chatten. Ook kunnen ze ons de hele dag bellen en mailen. We merken dat dit steeds meer gebeurt en dat dit systeem prima werkt."
ZZP-netwerkHet doel van de Rijssenaren is om een ZZP-netwerk op te bouwen. "Met ZZP'ers samenwerken, zou een hele goede stap voor ons bedrijf zijn." Het is duidelijk dat de jongens bezig zijn met de toekomst van kozijnshop.nl. Voortman: "We zijn iets nieuws begonnen. Het was even aftasten, maar zeg nou eerlijk, waarom zou je niet bij ons bestellen?"