Actueel

Shuttel, meer dan mobiliteitskaart: 'Met twee keer swipen vervoer én administratie geregeld’

Aangeboden door Shuttel
Harold Hamminga: ,,We noemen onszelf graag een ‘one stop tech-platform voor mobiliteit’.'' Foto's: Machtelt Mostert.
Leestijd 4 minuten
Lees verder onder de advertentie

,,Deze maatregel laat zien dat de verantwoordelijkheid voor het verlagen van de uitstoot voor een groot deel bij de ‘BV Nederland’ wordt gelegd”, zegt Harold Hamminga van Shuttel. ,,En dat terwijl er nog veel onduidelijk is. Het kan maar zo zijn dat er nog onvoldoende zicht is op de uitstoot van het wagenpark, laat staan dat je duidelijk hebt hoe je dat allemaal gaat bijhouden en rapporteren. Maar toch wordt dat al snel realiteit: op termijn zal er ook echt worden gehandhaafd door de overheid. Daarom is het verstandig om je bedrijf en je medewerkers daar nu al op voor te bereiden.”

Alle kosten worden door Shuttel inzichtelijk gemaakt én voorgefinancierd, zodat werknemers zaken als parkeerkosten niet meer hoeven voor te schieten

Harold Hamminga, Shuttel

Meer dan een mobiliteitskaart

Volgens Hamminga bieden de mobiliteitsoplossingen van Shuttel, één van de grootste aanbieders van mobiliteitskaarten in Nederland, hiervoor de passende oplossing. ,,We noemen onszelf graag een ‘one stop tech platform voor mobiliteit’, maar in de praktijk komt het er op neer dat bedrijven hun medewerkers met onze mobiliteitskaart met vrijwel alle vormen van vervoer kunnen laten reizen.” Zo helpt Shuttel werkend Nederland met gebruiksvriendelijke mobiliteitsoplossingen voor constant veranderende mobiliteitsbehoeftes: duurzaamheid, flexibiliteit en hybride werken. ,,Wij worden daarmee de uitvoerders van het mobiliteitsbeleid van organisaties. Het maakt daarbij niet uit of medewerkers voornamelijk met privé vervoersmiddelen, het OV of deelvervoer reizen of dat zij een auto van de zaak hebben.”

Lees verder onder de advertentie

Shuttel maakt het proces rondom die mobiliteit zo makkelijk mogelijk, voor zowel de eindgebruiker als het bedrijf waar diegene werkt. Per saldo is een mobiliteitskaart handig omdat je niet meer met verschillende appjes, kaarten en bonnetjes hoeft te rommelen. Inmiddels ondervinden zo’n 150.000 gebruikers die voordelen al dagelijks, goed voor zo’n 300.000 transacties per dag. ,,Voor elke rit kan de gebruiker in de app aangeven hoe hij of zij reist”, verduidelijkt Hamminga. “Daarbij kan je bijvoorbeeld heel simpel onderscheid maken tussen zakelijke ritten, woon-werkverkeer en privé gebruik. Zo wordt de administratie dus letterlijk met twee keer swipen geregeld.”

Shuttel: Mobiliteit & thuiswerken goed geregeld

Het hybride werken is de nieuwe norm voor veel bedrijven. Shuttel helpt je verder met een passend mobiliteitsbeleid- en oplossing, Kijk hier voor meer informatie.

Harold Hamminga in de studio bij Roland Tameling.

(Financieel) inzicht

Op die manier helpt Shuttel dus om elke reisbeweging helder in kaart te brengen. ,,Dat is ten eerste essentieel om inzicht te krijgen in de gevolgen van het reisgedrag van je bedrijf, zoals de nieuwe regels eisen. Onze software registreert namelijk meteen de CO2-uitstoot op basis van bijvoorbeeld het aantal afgelegde kilometers, het type brandstof en het soort vervoer.”

Tegelijkertijd is er goed nagedacht over de financiële afhandeling, legt Hamminga uit. ,,Alle kosten worden door Shuttel inzichtelijk gemaakt én voorgefinancierd, zodat werknemers zaken als parkeerkosten niet meer hoeven voor te schieten. Wij regelen de financiële afhandeling direct met de werkgever, die op die manier ook optimaal profiteert van de slimme technologie die wij zelf hebben ontwikkeld. Afhankelijk van de afspraken die tussen werkgever en werknemer zijn gemaakt over bijvoorbeeld de reiskostenvergoeding en de thuiswerkvergoeding, komen de cijfers allemaal netjes in een overzicht per gebruiker te staan.”

We bieden dus één geïntegreerde oplossing voor het mobiliteitsbeleid, waarmee medewerkers worden gefaciliteerd in hybride werken en keuzevrijheid

Harold Hamminga, Shuttel

De technologie van Shuttel helpt dus om de mobiliteit van een bedrijf te verduurzamen én om beter in te spelen op trends en nieuwe regels. ,,We bieden dus één geïntegreerde oplossing voor het mobiliteitsbeleid, waarmee medewerkers worden gefaciliteerd in hybride werken en keuzevrijheid, terwijl de werkgever kan sturen op kosten, vitaliteit en duurzaamheid en tegelijk de administratie hieromheen minimaliseert. Afhankelijk van de wensen van een organisatie ontwikkelen we een mobiliteitsoplossing op maat.”

Lees verder onder de advertentie

Kortom, of organisaties nu bezig zijn met duurzaamheid, hybride werken, flexibiliteit, kosten of juist met vitaliteit: met Shuttel stimuleer je medewerkers om schoner, anders of minder te reizen, en ben je met een complete mobiliteitsoplossing klaar voor de toekomst. ,,Daarbij is de privacy op hoog niveau gewaarborgd door middel van de juiste ISO-certificering”, meldt Harold Hamminga met gepaste trots. ,,Dus zelfs dat aspect van Shuttel is écht goed geregeld. De focus op optimaal gebruiksgemak werpt bovendien zijn vruchten af, want door gebruikers zijn we beoordeeld als beste zakelijke mobiliteitsapp van Nederland. Daar zijn we best trots op!”

Shuttel: Mobiliteit & thuiswerken goed geregeld

Iedere dag naar je werkplek reizen : sinds de coronacrisis is dit niet langer de standaard. Het hybride werken is de nieuwe norm voor veel bedrijven. Dit vraagt om een passend mobiliteitsbeleid- en oplossing, waarbij ook rekening gehouden wordt met nieuwe overheidswetten rondom vaste reiskostenvergoedingen, thuiswerkvergoedingen en CO2-uitstoot. Shuttel helpt je verder en is de uitvoerder van jullie mobiliteitsbeleid.
Kijk hier voor meer informatie.