GeniaalLokaal
Ben jij ook een geniaal lokale ondernemer die zijn bedrijf met een slimme zet in full swing heeft gehouden? Of heb je een nieuwe markt aangeboord met een briljant idee? Visa en De Ondernemer horen graag jouw ondernemingsplan waardoor je de afgelopen lastige maanden door bent gekomen. En daar staan mooie prijzen tegenover: er wordt maar liefst 15 keer een online campagne t.w.v. €2.000 uitgereikt en 15 keer een pakket van 3 online retail events van RetailTrends (t.w.v. €250) om je bedrijf nog verder te helpen. Schrijf je eenvoudig in via deze pagina!
Contact onderhouden met je klanten is nu belangrijker dan ooit. Waarom? Niets is meer vanzelfsprekend, sinds corona. De consument is nog onzeker over wat wel en wat niet kan. ,,Daarom is het juist nu zo belangrijk om duidelijk te communiceren dat we ons aan de maatregelen houden" zegt eigenaar Guus Mulders. In de online contentcampagne die hij heeft opgetuigd staan veiligheid en vertrouwen op de eerste plaats. ,,We hebben bijvoorbeeld een advertorial op Brabantsdagblad.nl geplaatst en daarin aandacht besteed aan de contactmomenten in de horeca. Door het eten te serveren op planken voor twee personen en alle drankjes samen in een krat, beperk je die momenten zoveel mogelijk. En mensen vinden het nog leuk ook!”
Een stapje voor zijn
Mulders zocht zijn klanten na invoering van de eerste corona-maatregelen meteen online op. Daarmee was hij een stapje voor op de rest. ,,Deze tijd is me een ding goed duidelijk geworden: dat je je klant meer aandacht moet geven om die uiteindelijk naar je toe te halen.” Nu de maatregelen zijn versoepeld, staat zijn telefoon roodgloeiend en puilt de mailbox uit.
Wat was jouw ondernemingsplan om de coronacrisis door te komen? Samen met VISA zoekt De Ondernemer ondernemingsplannen om de coronacrisis door te komen. We horen het graag via deze pagina.
Dynamische online contentcampagne
De Reuselhoeve voerde een dynamische contentcampagne online bij DPG Media, uitgever van onder meer De Ondernemer. Advertorials op AD.nl en Brabantsdagblad.nl en op social media speelden daarbij een belangrijke rol. De informatie in de uitingen veranderde met de versoepeling van de maatregelen. Mulders: ,,Begin juni hebben we onszelf gepromoot als ‘het grootste terras van Brabant!’ Hier zat iedereen al anderhalve meter uit elkaar. Door oog te hebben voor het sentiment van de klant en zichtbaar te zijn op de goede plekken, hebben we steeds op de juiste momenten het vertrouwen weten te geven. De campagne is heel waardevol, de kosten zijn al terugverdiend. Mensen komen weer, vooral gezinnen die willen kanoën en klimmen. En door middel van een enquête weten we dat ze juist de communicatie over veiligheid erg waarderen.”
Online betalen
Nog een gouden zet van de Reuselhoeve: het online boeking- en betalingssysteem dat in mei is geïntroduceerd. Sindsdien wordt van de boekingen 75 procent online gereserveerd en betaald. “Het heeft ons ontzettend verrast. Het loopt als een tierelier”, zegt Mulders. Zijn conclusie is dat online boeken en betalen gemeengoed is geworden, zeker sinds de corona-crisis. “Online betalen is het nieuwe normaal.”
Guus Mulders heeft het goed begrepen. Je hoort er als ondernemer niet meer bij als je niet één of andere vorm van contentmarketing toepast. Maar pak je het goed aan en levert het voldoende op? Patrick Wessels, consumentenpsycholoog en lid Raad van Advies van De Ondernemer weet waar de kracht van contentmarketing in schuilt: informatie, via welk kanaal dan ook, die precies op dat moment voldoet aan de behoefte en de verwachting van de ontvanger. Wessels: ,,De kracht van contentmarketing is het creëren van heel waardevolle content via relevante kanalen, die de afnemer zo interessant vindt dat hij in aanraking komt met je merk. Dat contact leidt tot kansen om steeds meer specifieke informatie aan te bieden en toe te werken naar je eigen bedrijf en product. Dat heeft de Reuselhoeve goed toegepast."
Kanoën en klimmen
Terug naar de Reuselhoeve. Is Mulders nu klaar met zijn marketing? ,,Nee, we gaan door, onder meer met een kortingsactie op kanoën en klimmen: 25 procent korting via een bon van de Jumbo. We hebben deze actie aangejaagd met een advertorial op verschillende website van DPG Media. We missen dit jaar veel omzet doordat er voorlopig nog geen grote groepen kunnen komen, maar dat kanoën en klimmen maakt, mede dankzij de campagne, onverwacht veel goed."
GeniaalLokaal
Ben jij ook een geniaal lokale ondernemer die zijn bedrijf met een slimme zet in full swing heeft gehouden? Of heb je een nieuwe markt aangeboord met een briljant idee? Visa en De Ondernemer horen graag jouw ondernemingsplan waardoor je de afgelopen lastige maanden door bent gekomen. En daar staan mooie prijzen tegenover: er wordt maar liefst 15 keer een online campagne t.w.v. €2.000 uitgereikt en 15 keer een pakket van 3 online retail events van RetailTrends (t.w.v. €250) om je bedrijf nog verder te helpen. Schrijf je eenvoudig in via deze pagina!