De keuze om het Europese hoofdkantoor in Nederland te vestigen, is volgens Ricardo Correia, Global Managing Director van Strider Europe BV, geen toeval: ,,Nederland heeft een prachtige fietscultuur. Nederlanders houden echt van fietsen; een liefde die wij delen. Ons doel is om de mobiliteit van jonge kinderen te vergroten en hen de wereld vanaf een fiets te laten ontdekken.
Hierdoor verandert ook de familiedynamiek: als kinderen zichzelf kunnen voortbewegen op loopfietsen, hoeven zij niet voortgeduwd te worden in wandelwagens of gedragen te worden. De bewegingswereld van ouders én hun kinderen wordt groter, ze kunnen vaker naar buiten én ze zijn in beweging. We kijken ernaar uit om vanuit Nederland de rest van Europa kennis te laten maken met onze Strider Bikes”.
Lees ook: Krimpvoorspelling tweewielerwinkels komt (weer) niet uit
Strider Bikes creëert en inspireert toekomstige generaties fietsers door jonge kinderen vanaf 6 maanden oud hun eerste fietservaring te geven. De populaire lichtgewicht loopfietsjes zijn vanaf juni ook in ons land te koop. Het bedrijf is er de afgelopen jaren in geslaagd bij duizenden kinderen over de hele wereld op jonge leeftijd het gevoel van balans, coördinatie en zelfvertrouwen te stimuleren.
Ryan McFarland ontwikkelde zelf het eerste prototype van de fietsjes om zijn liefde voor fietsen op een speelse manier te delen met zijn destijds tweejarige zoon.