Nieuws Actueel
Tausch brand sensations uit Schijndel onderscheidt zich door een bijzonder HR-beleid
Tausch brand sensations uit Schijndel is een vooraanstaande 'merkenmaker', maar onderscheidt zich ook door een bijzonder HR-beleid. Daarin speelt zeker mee dat Tausch een familiebedrijf is, althans qua mentaliteit.

Het DNA van een merk ervaren doe je volgens Maarten van der Vaart, mede-eigenaar en managing director van Tausch, pas echt wanneer je de wereld van dat merk fysiek kunt betreden en meemaken. Hij vertelt: "Dat kan in kantoren en winkels, maar ook met stands op festivals en events. Met een 'Real Life' merkomgeving prikkel je alle zintuigen en laat je een onuitwisbare indruk achter. We noemen dat de 'WOW' van Tausch brand sensations."
Lees ook: Bas van der Veldt: zo motiveert AFAS medewerkers en behaalt het bedrijf 107 miljoen omzet
Lange termijn
Er werkt geen familie van oprichter en voormalig eigenaar Harrie Tausch meer binnen het bedrijf, maar Maarten voelt zich '100% Tausch'. Hij vertelt: "Wij geloven als een echt familiebedrijf in lange termijn relaties, zowel met klanten als medewerkers. Door mensen in hun kracht te zetten, goed te luisteren en mee te laten denken worden ze echte Tausch ambassadeurs. Zo sprak ik onlangs een sollicitant die al veel wist over ons. Zijn bron bleek een oud-medewerker te zijn. Overigens zijn vier van de zes vertrokken medewerkers ook alweer terug. Dat zegt wel wat."
Verbetersessies
,,Sinds 2011 werken we met het Lean concept bij Tausch," vervolgt Van der Vaart. ,,Bij Lean gaan we uit van de waarde voor klanten en medewerkers. Dan moeten je weten wat iemand wenst. Daar komen we achter door te vragen. Zo houden we verbetersessies waarin afdelingsobstakels worden opgeruimd. Ook hebben we coaches die mensen helpen om op de zaak en privé authentiek gedrag te vertonen. Daardoor zijn er minder frustraties, slechts 0,74% ziekteverzuim, weinig verloop en bovenal lol. En als medewerkers plezier hebben, straalt dat uit naar klanten."
Studenten met passend profiel
Maar we kijken ook naar de toekomst. Zo hebben we voor het basisonderwijs Skopos in Schijndel speciale 'talentlokalen' bedacht. Deze appelleren aan creativiteit en beleving. Wij hebben straks vakmensen nodig. Door een nieuwe samenwerking met ROC De Leijgraaf en partners uit de sector willen we studenten opleiden met een passend profiel, dat aansluit bij de ontwikkelingen en de arbeidsmarkt. Daar hebben we allemaal wat aan."
Wij geloven als een echt familiebedrijf in lange termijn relaties, zowel met klanten als medewerkers