Actueel

Van psycholoog naar ondernemer: Eline wil heel Nederland in het loungepak krijgen

Lounge We Are Lounge We Are
Lounge We Are
Leestijd 5 minuten
Lees verder onder de advertentie

Wie kent niet het gevoel dat je na een lange dag thuiskomt en zo snel mogelijk je werkkleding verruilt voor een gemakkelijke outfit? „Mijn favorieten voor de avonduren waren lange tijd een makkelijke paarse broek en een grote, groene trui. Het zat heerlijk, maar echt charmant was het niet”, vertelt Eline de Groot, eigenaar van Lounge We Are. Tegenwoordig kiest ze liever een van de ‘luxe huispakken’ uit eigen assortiment. „In deze kleding mag je gezien worden en kun je gerust de deur opendoen, de hond uitlaten of naar de supermarkt.”

Afgelopen oktober is de online shop gelanceerd. Scrollend door het aanbod op de site vallen de zachte, gebreide truien, sportieve hoodies en blouses met een broek in dezelfde kleur op. De modellen ogen ongecompliceerd en comfortabel, maar voorzien van een vleugje stijl. Eline zet duidelijk in op een specialistisch aanbod, met een focus op loungepakken, aangevuld met accessoires als pantoffels, plaids, sokken en geurkaarsen.

Loungepak is core business

„Het viel me op dat aardig wat winkels en online shops loungewear aanbieden, maar altijd als bijproduct naast kleding of lingerie. Je moet er echt naar zoeken en dan vind je overal een plukje. Ik wil me in deze markt onderscheiden door er mijn core business van te maken en te specialiseren in dit segment.”

Lees verder onder de advertentie
Lounge We Are Lounge We Are
Lounge We Are

Het verschil wil ze onder meer maken in kwaliteit. „Ik wil ver wegblijven van te veel polyester, liever kies ik voor fijne, kwalitatieve materialen als linnen, bamboe en katoen, die lang meegaan.” Hoewel loungewear vaak wordt geassocieerd met het najaar, gaat Lounge We Are ze het hele jaar door aanbieden. De eerste modellen in luchtiger stoffen staan inmiddels op de site. „Ook in de zomer zijn mensen in voor gemakkelijke kleding, bijvoorbeeld voor in de tuin, op het strand of vakantie. De eerste stuks heb ik net verkocht aan een vrouw die een huis in Spanje heeft.”

Lees ook: Babette (28) heeft klusbedrijf: ‘Er werd gevraagd of ik echt in mannenwereld wilde stappen’

Lees verder onder de advertentie

Wat verder opvalt aan het platform en de content op sociale kanalen, is de psychologische insteek. Zo is er de slogan ‘Switch off, lounge on’, waarbij bezoekers wordt geadviseerd ‘af en toe volledig af te schakelen en tot rust te komen in de comfortabele sets. Dit is gezond en kan structureel zorgen voor minder vermoeidheid.’ Volgens Eline, zelf werkzaam als arbeidspsycholoog, is het een sterk bepalende pijler voor haar bedrijf. De mensen die ze vrijwel dagelijks coacht na uitval op het werk, bijvoorbeeld door een burnout, vormen de inspiratie. „Het wordt - vooral voor vrouwen - steeds lastiger een momentje voor zichzelf te nemen. Door hun drukke leven ervaren steeds meer mensen moeite met het bewaken van hun mentale grenzen.”

Het is wetenschappelijk bewezen dat het effectief is om op die manier een fysiek afschakelmoment voor jezelf te creëren

Eline de Groot

Belang van me-time

Eline is ervan overtuigd dat het aantrekken van een huispak, het startpunt is voor een rustmodus. „Het is wetenschappelijk bewezen dat het effectief is om op die manier een fysiek afschakelmoment voor jezelf te creëren.” Hoewel ze de doelgroep bewust wil maken van het belang van me-time, legt ze op een toegankelijke manier de nadruk op haar filosofie. Zoals met Valentijnsdag, waarbij ze op Instagram ingaat op zelfliefde, een hot item op dit moment. Of met een kaartje bij een bestelling, waarbij klanten via een QR-code worden geleid naar een relaxte playlist. Op deze manier wordt de strategie tot in de details doorgevoerd. „Deze diepgang creëert voor klanten en voor mezelf een toegevoegde waarde.”

Momenteel is de ondernemer zelf ook een van de belangrijkste ambassadeurs van haar webwinkel Lounge We Are. Nu ze zwanger is, draagt ze de pakken nog net iets vaker. Naast een voor haar persoonlijk praktische keuze, speelt ze zo tegelijkertijd slim in op een belangrijke beoogde doelgroep voor haar bedrijf. Niet voor niets staat ze zelf model op haar site, waarbij in de productinformatie wordt vermeld dat ze zwanger is. En in een recente Instagram-post is de ondernemer te zien met een nieuwe, zachte loungeset en haar handen op haar buik.

Lees verder onder de advertentie

Afgelopen december heb ik succesvol online geadverteerd. Die dag hebben we meteen gepiekt

Eline de Groot

Meteen gepiekt door online advertenties

Terugkijkend op de eerste maanden is Eline niet ontevreden. De investering van 5000 euro – voor de eerste inkoop van items in een inkoopcentrum in Parijs – heeft ze er uitgehaald. Net als het geld dat ze op advies van haar vriend stak in Google Ads. „Afgelopen december heb ik succesvol online geadverteerd. Die dag hebben we meteen gepiekt in verkopen. Uit het hele land kwamen bestellingen.” Ook op de fysieke pop-up verkoopmomenten die zo nu en dan worden gehouden dragen bij aan naamsbekendheid. „Voordeel daarvan is dat ik zo steeds een duidelijker beeld krijg van de doelgroep en wat zij belangrijk vindt in producten, modellen en materialen.”

Lees ook: Eerst Nederland, dan Europa: Armin (28) is niet te stoppen met burgerketen Fat Phill’s

De ervaringen zijn voor Eline een bevestiging dat ze de juiste keuze heeft gemaakt. Nadat meerdere ondernemingen voortijdig strandden heeft ze het idee dat Lounge We Are meer slagingskans heeft. „Tijdens de opstart voelde het al anders. Ik heb het idee gepitcht bij mijn vader, die investeerder in startups is, en heb me kritisch laten bevragen door mijn omgeving. Dit maakt dat ik steeds weer gedwongen werd om mijn visie en doel duidelijk te verwoorden. Mijn pitches bleven steevast overeind. Dat gaf een steady gevoel.”

Lees verder onder de advertentie

Bij eerdere projecten waren er altijd te veel twijfels en haakte ze af bij tegenslagen of te hoge kosten. „Dit voelt anders, het geeft me zoveel energie om met de shop bezig te zijn. Het is niet het verkopen van producten wat mij drijft, maar de diepere boodschap te verspreiden om vaker een stapje terug te doen.”