Advertorial van Mijndomein
Advertorial Actueel
Schoonheidsspecialiste bouwt webshop
Een schoonheidsspecialiste die haar eigen webshop bouwt. Het klinkt niet helemaal natuurlijk, maar Diana Helbers deed het met Mijndomein. Nadat het coronavirus haar werkzaamheden als schoonheidsspecialiste had lamgelegd, besloot ze samen met concullega Marleen van Amen de handen ineen te slaan om een webshop te beginnen. Hoe twee ondernemers met Mijndomein van de nood een deugd maakten.

Dit artikel kwam tot stand i.s.m. Mijndomein. Meer info: mijndomein.nl
,,Dat we onze winkels in maart moesten sluiten door de intelligente lockdown was natuurlijk niet leuk”, begint Helbers, die haar eigen salon in Spijkenisse heeft. ,,We moesten al onze klanten afbellen. Maar ik geloof dat dingen niet voor niets gebeuren en dus gingen vrijwel direct alle radars aan om te kijken wat onze mogelijkheden nu waren.”
Helbers en Van Amen zochten elkaar snel op om deze uitdaging samen aan te gaan. Van Amen: ,,Ik liep ooit stage bij Diana en ken haar al 20 jaar. Inmiddels heb ik mijn eigen zaak in Hellevoetsluis, maar er is nog veel contact. We hebben een nacht lang gezeten om een manier te bedenken waarop we toch omzet konden blijven maken. Het werd de webshop skincare-athome.nl waarin we een beautybox voor een échte home treatment verkopen. Zeker in deze tijd willen mensen ontspannen en daarom zitten er producten in de pakketten waarmee we alle zintuigen prikkelen. We hebben ook filmpjes op de site gezet waarop je kunt zien hoe je de producten gebruikt om thuis een echte schoonheidsbehandeling te creëren.”
De twee zijn razend enthousiast over het project waaraan ze zijn begonnen. Het is de stap naar online die veel ondernemers door de crisis zetten. Uit onderzoek van De Ondernemer in samenwerking met Markteffect blijkt zelfs dat een derde van alle ondernemers in Nederland dit inmiddels heeft gedaan.
Via Mijndomein hadden Helbers en Van Amen hun gewenste webshop binnen de kortste keren in de lucht. ,,Ik ben gewoon op Google gaan zoeken naar hoe we een webshop konden bouwen en kwam toen bij Mijndomein terecht. Het zag er betrouwbaar uit. Bovendien mag je het een jaar lang gratis proberen. Perfect! In een jaar tijd kom je er zeker achter of iets wel of niet werkt. En doet dat het, dan betalen we er natuurlijk graag voor. Naarmate ik onze site aan het bouwen was, werd ik steeds enthousiaster. Het is eenvoudig in elkaar te zetten. Er zijn allerlei sjablonen en thema’s die je kunt gebruiken en iedere stap wordt duidelijk uitgelegd”, zegt Helbers
Een betaalsysteem integreren, social media aan de webshop koppelen en klantcontact onderhouden met een makkelijk mailprogramma; ze is er maar wat blij mee dat Mijndomein deze mogelijkheden biedt. ,,En als je de webshop op de rit hebt, kun je het zelfs nog laten controleren of alles wel goed staat en werkt zoals het hoort. Mijndomein denkt met je mee. Doet echt z’n best om mij als klant van alle gemakken te voorzien. Dat is fantastisch omdat wij dat als ondernemers ook voor de klanten doen. Ja, ook nu de salons weer open zijn, gaan we zeker door met de webshop.”
Dit artikel kwam tot stand i.s.m. Mijndomein. Meer info: mijndomein.nl