Nieuws Actueel

Webshop-ondernemers openen Experience Center Zenderen

Broers Henk-Jan (37) en Rogier (34) Koershuis uit Westerhaar en vriend Gert Korblet (37) uit Vriezenveen openden vorige maand het Experience Center in Zenderen. De eigenaren van Kish.nl (horloges) en SportvoedingWebshop.com gingen tegen de stroom in door van hun webshop een fysieke winkel te maken. Dat schrijft De Twentsche Courant Tubantia.

Britt van Uem | Foto: Wouter Borre 4 januari 2017

Wat betreft de horloges is er alles wat je kunt bedenken op dat gebied te vinden aan de Hoofdstraat. Er hangen alleen al 1.685 horlogebandjes voor de verkoop. In de vitrines liggen er rond de vijfhonderd uitgestald. In het midden staat een houten werkbank. "Ik ergerde mij altijd aan juweliers die alle reparaties achter de schermen deden. Ik wil zien hoe een batterij vervangen wordt. Dat geldt voor ons hele concept: zien wat we doen", vertelt Rogier.

Voormalige schoenenfabriekshal

Alleen tijdens de opening van het Experience Center vorige maand waren er al 450 mensen. Nog steeds is het een komen en gaan van bezoekers. Alle aandacht en positieve reacties hadden de ondernemers niet verwacht. Misschien is er sprake van een 'gunfactor', denken ze. Omdat ze alles zelf hebben gedaan, van inrichting tot sociale media. En veel inwoners van Zenderen vergapen zich graag aan de moderne inrichting van de voormalige schoenenfabriekshal.

Controlevraag

"Onze oudste broer Edwin heeft al het timmerwerk gedaan. Dat was onze stille kracht op de achtergrond. De opzichter, noemen we hem", vertellen de broers. "We zijn allemaal dolenthousiast, maar we stellen elkaar altijd een controlevraag: is het echt zo goed en mooi", vertelt Gert. Vijf jaar zijn ze op zoek geweest naar de juiste locatie. "Dit was een droom. Twee bedrijven en drie ondernemers en onder één dak in Zenderen."

Vier maanden lang, tachtig uur per week zijn ze met hun Experience Center bezig geweest. Om tegen de stroom van de digitale tijd in, zoals ze zelf zeggen, van hun webshops een fysieke winkel te maken. Om zo dichter bij hun klanten te komen. Het delen van sport brengt ze al jaren samen. Tijd en gezondheid is volgens de sportende ondernemers het grootste goed.