Nieuws Actueel

Webshopkampioen Kees Smit Tuinmeubelen

Proefzitten in de showroom? Dat gebeurt nog steeds. Maar tuinmeubelen worden ook vaak online besteld en thuisbezorgd. De webshop van Kees Smit Tuinmeubelen in Almelo en Amersfoort werd bekroond met de Thuiswinkel Award XS 2016. Een groot compliment vindt e-commercemanager Mitchel Oude Nijhuis.

Jochem Vreeman | Foto: Frans Nikkels 27 juni 2016

Kees smit webshopkampioen klantvriendelijkheid FRANS NIKKELS

Wat houdt die prijs precies in?"De Nationale Thuiswinkel Awards zijn in het leven geroepen door Thuiswinkel.org. Webshops worden door hun klanten beoordeeld op bijvoorbeeld klantvriendelijkheid, betaalgemak en snelheid. Binnen elke categorie wordt een publieksprijs uitgedeeld. Wij wonnen in de categorie Wonen & Tuin.''

Feest bij Kees Smit?"Absoluut. Dit is de meest prestigieuze prijs voor een webshop. We zijn vier jaar geleden online een nieuwe weg ingeslagen, waarbij klanttevredenheid het allerbelangrijkst is. Vorig jaar wonnen we de award al bijna, we werden tweede. Dit jaar pakken we 'm.''

Waarom scoort jullie webshop goed?"Wij leggen onze klanten in de watten en zijn altijd bezig met het verbeteren en finetunen van onze service. Een continu proces. We gaan in gesprek met de klant bijvoorbeeld via social media of per telefoon. Hoe zien zij het transport graag, willen ze bij aflevering met pin of juist contant betalen, hoe snel leveren we? Dat zijn allemaal zaken waar we bovenop zitten en onze klanten over informeren.''

Dus jullie hebben nooit ontevreden klanten?"Natuurlijk is er weleens een ontevreden klant, bijvoorbeeld door beschadiging tijdens transport of te late levering. Maar dat lossen we dan direct op. We krijgen van meer dan 5000 klanten een 9,1 in de beoordeling en 100 procent zou ons aanbevelen bij anderen. Dat zijn hoge cijfers.''

De lat ligt hoog voor 2017."Zeker. Stilzitten en achteroverleunen doen we niet. Klanttevredenheid is topsport.''