Aangeboden door Weemen web print promo
Branded Content Actueel
Trots zijn op elkaar: de wereld wordt er mooier van
Op het moment dat een land op slot gaat, zoals bij de eerste coronagolf begin dit jaar, kun je als ondernemer twee dingen doen: doorpakken of bij de pakken neer gaan zitten. Weemen web print promo deed het eerste. ,,Je zag overal angst. Over gezondheid, over omzet en de toekomst. Wij gingen voor positiviteit. Met succes."

Twan Weemen: ,,We begonnen met een paar regionale zorginstellingen, maar ondertussen hebben we al zo'n vijftienduizend placemats door heel Nederland afgeleverd."
Familiebedrijf Weemen, gestart in 1974 door vader en moeder Weemen en in 2010 overgenomen door zoons Twan en Maarten, is groot geworden als totaalleverancier op het gebied van (online) communicatie, druk- en printwerk, signing en promotionele artikelen. De tweede generatie heeft het productportfolio een heel stuk breder getrokken. ,,We beheersen nu eigenlijk de gehele keten. Van communicatieadvies, (digitaal) druk- en printwerk en signing tot website en promotionele artikelen. Daarnaast hebben we veel aandacht besteed aan een betere geografische spreiding. Zo zijn we nu regionaal actief, met vier kantoren in Brabant, Gelderland en Limburg. Tegelijk bedienen we ook grotere relaties die meerdere vestigingen in zowel binnen- als buitenland hebben", zegt Twan Weemen.
In het epicentrum van de coronabrandhaarden
De hoofdvestiging is te vinden in het landelijk gelegen Haps. Deze dorpskern, gelegen in het Brabantse Land van Cuijk ten zuiden van Nijmegen, lag tijdens de eerste coronacrisis vrijwel in het epicentrum van de coronabrandhaarden. ,,Iedereen hier kent wel iemand die er mee te maken heeft of heeft gehad. Op het moment dat we in de lockdown terecht kwamen, hebben we als bedrijf gekeken naar mogelijkheden waarop wij onze specialismen konden inzetten om iets positiefs neer te zetten."
,,Geef je medewerkers en relaties een complimentje. Dat past ook bij ons DNA als familiebedrijf: oog hebben voor elkaar en dat willen wij graag delen"
,,De situatie raakte ons echt, vooral het feit dat veel mensen hun familie niet meer konden bezoeken in verzorgingshuizen en ziekenhuizen. De oproep van de koning, waarin hij zei dat we het coronavirus niet kunnen stoppen, maar het eenzaamheidsvirus wel, zette ons aan het denken. De zorg is één van de sectoren waarin wij veel relaties hebben, dus daar wilden wij graag iets voor terugdoen", zegt Weemen.
Bestellingen ook ná werktijd bij zorginstellingen langsbrengen
In korte tijd wist Weemen een website verzachteenzaamheid.nl op te tuigen, waarop iedereen met een familielid in een zorginstelling acht foto's en een tekstboodschap kan uploaden. ,,Dit drukken wij dan af op een placemat en 8 fotokaarten die wij vervolgens zelf bij de betreffende zorginstellingen bezorgen. Dat doen onder andere onze eigen mensen tijdens en na werktijd. Het hele initiatief is dan ook kosteloos voor de mensen die een placemat willen laten maken. We begonnen met een paar regionale zorginstellingen, maar ondertussen hebben we al zo'n vijftienduizend placemats door heel Nederland afgeleverd. Echt een succes", merkt Weemen terecht op.
Supertrots op jou
Een blijk van waardering maakt de wereld mooier
Weten hoe de gepersonaliseerde pakketten er uit zien of wat je zelf kunt samenstellen om je complimenten door te geven? Kijk dan op supertrotsopjou.nl.
Sociaal gemotiveerd personeel opnieuw getriggerd
Dit schot in de roos zette de sociaal gemotiveerde mensen van het Zuid-Nederlandse druk- en communicatiebedrijf opnieuw aan het denken. ,,Er is duidelijk behoefte aan positiviteit. Dat hebben wij vertaald naar onze nieuwe campagne 'Supertrots op jou'. Geef je medewerkers en relaties een complimentje. Laat weten hoe belangrijk ze voor je bedrijf zijn. Dat past ook bij ons DNA als familiebedrijf: oog hebben voor elkaar en dat willen wij graag delen. De wereld wordt er een stuk mooier van."
De campagne is dan ook niet in het leven geroepen met een commerciële achtergrond. ,,Het gaat ons echt om de boodschap. En ook de mogelijkheid voor anderen om die boodschap weer door te geven. Een 'Supertrots op jou'-pakket bestaat namelijk uit een cadeautje voor de werknemer of relatie zelf én een cadeaubon waarmee in onze webshop een artikel kan worden besteld. Ook kan het tegoed gedoneerd worden aan Alzheimer Nederland of stichting Leergeld. Maar het mooie is dat wij de ontvanger van het pakket vragen om de cadeaubon door te geven en een geschenk uit te kiezen voor een ander. Om te laten weten dat hij of zij iemand waardeert. Dat is juist nu belangrijk, in deze rare tijd", aldus Weemen.
Leuk om met kerstpakket te combineren
Bedrijven die zelf een Supertrots op jou-pakket willen samenstellen, of alleen de cadeaubon willen bestellen, kunnen vanzelfsprekend ook bij Weemen aankloppen. ,,We merken dat bedrijven het bijvoorbeeld leuk vinden om dit met het kerstpakket te combineren. Daarom hebben we dit thema net gelanceerd op de website. Maar hoe dan ook: de basisboodschap is en blijft het doorgeven van een gevoel van trots. Dat doet mensen goed", zegt Weemen tot slot.
Supertrots op jou
Een blijk van waardering maakt de wereld mooier
Weten hoe de gepersonaliseerde pakketten er uit zien of wat je zelf kunt samenstellen om je complimenten door te geven? Kijk dan op supertrotsopjou.nl.