Actueel

Wouter de Roy van Zuidewijn (Cortazu) in De Ondernemer Live

Wouter de Roy van Zuidewijn, mede-oprichter van Cortazu. Wouter de Roy van Zuidewijn, mede-oprichter van Cortazu.
Wouter de Roy van Zuidewijn, mede-oprichter van Cortazu.
Leestijd 3 minuten
Lees verder onder de advertentie

Het Nederlandse outdoormerk Cortazu (de naam verwijst naar de ontdekkingsreiziger Hernán Cortés en staat voor het op zoek gaan naar avontuur) verkoopt hoogwaardige technische kleding om in te skiën, hiken maar ook voor dagelijks gebruik. Het bedrijf zit op de intersectie tussen sport en lifestyle. De collectie is verkrijgbaar online, in de eigen winkel en winkels zoals die van Bever.

Voor 2025 wilden De Roy van Zuidewijn en zijn collega’s maar liefst 5 miljoen vierkante meter land vergroenen door mensen in hun producten naar buiten te brengen en vergroeningsevents te organiseren. Deze doelstelling werd in 2022 al behaald. Dat betekent dat de groene ambitie alleen maar groter is geworden. Een ambitie die aan belang heeft gewonnen sinds het merk B Corp-gecertificeerd is.

Lees verder onder de advertentie

‘De perfecte post op LinkedIn’

Ook te gast in de studio zijn Ina Boer en Franck Fielemon, auteurs van het boek De perfecte post op LInkedIn. Met meer dan 10 miljoen accounts is LinkedIn het grootste zakelijke platform van Nederland. En daarmee ook een heel krachtige marketingtool.

Maar veel ondernemers denken bij marketing op LinkedIn nog te vaak vanuit de commerciële hoek, aldus Boer en Fielemon. Ze plaatsen berichten waarin ze vertellen hoe goed hun product of dienst is. En juist daarvan is bekend dat het contraproductief werkt. De vraag is hoe je wél goede content maakt. Sterker: hoe je de perfecte post maakt waardoor je opvalt en gewaardeerd wordt. De experts vertellen het dinsdag in de radiostudio.

Veel ondernemers denken bij marketing op LinkedIn nog te vaak vanuit de commerciële hoek

Ina Boer en Franck Fielemon

financiële reinheid, regelmaat en rust

Verder te gast: Jeffrey van Dam. Hij is een man met een missie. De 39-jarige ondernemer wil dat iedere puber en jongvolwassene gebruikmaakt van FinBuddy. Deze fintech bundelt alle maandelijkse afschrijvingen (zoals van de energieleverancier en internet) tot één moment en wel de dag nadat het salaris, de studiebeurs of het zakgeld is gestort. Nu zit er totaal geen logica in de incassodata. Startup FinBuddy zorgt als het ware voor financiële reinheid, regelmaat en rust. Jeffrey vertelt aan Jonathan van Noord hoe het ruim een jaar na die winst met zijn bedrijf, ambities en zichzelf staat.

Lees verder onder de advertentie

We smelten de kazen!

Kaasfonduerestaurant Smelt opent na het succes in Amsterdam een vestiging in de culinaire hoofdstraat van Den Bosch. Smelt is volgens de oprichters een fonduerestaurant waar kaasfondue op sterrenniveau wordt geserveerd in een warme en toegankelijke cafésetting. Er is een crowdfunding gestart via CrowdAboutNow om de overname te financieren. Ook zal het bedrag gebruikt worden om de inrichting het echte ‘Smeltgevoel’ te geven en het dakterras op het pand in gebruik te nemen.

De ondernemers kiezen er bewust voor om dit met crowdfunding te financieren: ,,We vinden het heel tof om samen met bekenden en andere fans van Smelt deze stap te kunnen zetten, zo brengen we samen Smelt naar ‘S-Hertogenbosch!‘’, aldus ondernemers Gijs Remijnse en Rens Wattimena. Gijs is dinsdag in de studio voor De Pitch.

De Ondernemer Live is dinsdag 24 oktober van 11.00 uur tot 13.00 uur te zien via de homepage van De Ondernemer en te horen via New Business Radio.

Lees verder onder de advertentie

Lees ook: Oprichters Swapfiets en Cortazu wisselen voor een dag van bedrijf

Lees verder onder de advertentie