Podcast

Patrick Wessels: dit gaat er ook nu nog mis met de communicatie coronaregels

Wat zijn de problemen waar consumenten tegen aanlopen na alweer vijfenhalve maand coronacrisis? Hoe ga je hier als ondernemer goed mee om? Je hoort het in deze podcast met consumentenpsycholoog Patrick Wessels, die onderdeel vormt van een grote serie nieuwe podcasts van De Ondernemer.

Consumenten corona virus winkels communicatie hema

Een voorbeeld van goede, ludieke communicatie over coronaregels: een hesje met 15 tompoucen in plaats van 1,5 meter bij de HEMA. Foto: ANP

Van onze redactie 9 september 2020

Tijdens een twee uur durende live uitzending op New Business Radio kondigde De Ondernemer aan wekelijks meer online radio te gaan maken en dit najaar te starten met maar liefst vijftien podcast-series. Ook onze vaste consumentenpsycholoog Patrick Wessels was aanwezig in de uitzending.

Lees ook: Dit is de Troonrede van Nico Dijkshoorn

Effect regionale maatregelen coronavirus op consumentengedrag

Wessels geeft duiding bij de huidige ontwikkelingen van de coronacrisis en het effect daarvan op consumenten. Wat voor effect heeft het bijvoorbeeld op consumentengedrag dat er nu zoveel regionale maatregelen zijn? Ook gaat het gesprek met presentatoren Robert van den Ham en Thomas Hendriks over de toename van het aantal corona-besmettingen en de psychologie die daarachter schuilt. Wessels geeft bovendien tips voor een goede communicatie van corona-regels in winkels en horecazaken en enkele voorbeelden van hoe het niét moet.

Alles over, voor én door ondernemers in je mailbox.

Ontvang twee keer per week onze nieuwsbrief met inspirerende ondernemersverhalen en informatieve artikelen.

Droomstart

Theesommelier verrast met een alternatief voor wijn in Droomstart

Steeds meer mensen willen minderen met alcohol. Maar wat schenk je in als er geen wijn meer op tafel staat en je bent uitgekeken op water? Thee, is het volmondige antwoord van Anne Hardon. In de vierde aflevering van de podcastserie Droomstart verrast de theesommelier met haar concept Chef’s Dinner Tea.

Details
Droomstart

Podcast Droomstart: waarom Eva en Nicky geloven in workations voor bedrijven

Corona heeft een hoop zaken versneld maar dat thuiswerken plots zó normaal zou worden, dat had zelfs de grootste innovator niet verwacht. Complete kantoren zijn leeg omdat het personeel – zelfs nu het weer kan – liever thuiswerkt. Maar hoe zit dat met de binding onderling, en met het bedrijf? Het ‘gouden duo’ uit de derde aflevering van de podcastserie Droomstart heeft de oplossing.

Details
De Ondernemer

Podcast Unlimited Ondernemen: zo verhoog je de slagkracht van jouw medewerkers

Hoe verhoog je de slagkracht van (jouw) medewerkers? Die vraag stelde techfilosoof Martijn Aslander in een poll die begin juli op dit platform kon worden beantwoord. Aslander reageert in de podcast Unlimited Ondernemen hieronder over de uitkomsten. En geeft tips om de knelpunten op te lossen.

Details
Droomstart

TU-student daagt Google uit in tweede aflevering van Droomstart

,,De wereld kan je veranderen met technologie, maar de impact is veel groter in een startup.” Het zijn de woorden van TU-student Dewwret Sitaldin in de tweede aflevering van de nieuwe podcastserie Droomstart. Zijn startup-idee daagt techreus Google uit. Maar weet hij ook de ondernemersjury te overtuigen?

Details
Droomstart

Volg ambitieuze ondernemers-in-de-dop in de nieuwe podcastserie Droomstart

Wist je dat de helft van de Nederlanders ervan droomt om te ondernemen, maar dat slechts een fractie daarvan daadwerkelijk de stap durft te maken? Daarom lanceert De Ondernemer Droomstart: een nieuwe podcastserie waarin ondernemers in spe met een gouden business-idee worden geholpen én gevolgd op hun weg naar succes.

Details
Sleutel tot Succes

Mijn naam is Groen. Jitse Groen. Grootste maaltijdbezorger van de westerse wereld

In 1999 programmeerde hij een pizzabestelsite in zijn studentenkamer in elkaar, anno nu runt Jitse Groen (43) de grootste maaltijdbezorger van de westerse wereld. Just Eat Takeaway.com bedient - letterlijk, in dit geval - samen met Grubhub ruim 70 miljoen klanten. Over die sleutel tot succes, over die exponentiële en zelfs explosieve groei, een kleine dertig boeiende luisterminuten.

Details