Podcast De Ondernemer

Het jaar van Niels Meijssen: na boze LinkedIn-post over Booking.com ceo van zijn Moonback

Mei 2020 - mei 2021. Hoe het leven van Niels Meijssen in een jaar veranderde: van startup strateeg met een boze post op LinkedIn over de gevraagde coronasteun door Booking.com, naar ceo van Moonback (voorheen Beterboeken.nl) wat het sympathieke alternatief voor datzelfde Booking.com moet gaan worden. En: Niels werd gekozen tot Meest Inspirerende Ondernemer van het Jaar. 'Een groot avontuur'.

Van onze redactie 2 mei 2021

,,Alsof ik in een soort jongensboek terecht ben gekomen, sinds die Linkedin-post", vertelt Niels Meijssen in de podcast. En daar lijkt het inderdaad op. Een jaar na dato immers staat er een nieuw bedrijf met negentien mensen dat in de volksmond al 'het sympathieke alternatief voor Booking.com' genoemd wordt en waarvoor via crowdfunding in korte tijd twee miljoen euro werd opgehaald.

In de podcast blikt Niels Meijssen terug op het afgelopen jaar, en gaat hij dieper in op het hoe en waarom van de onlangs bekendgemaakte nieuwe naam Moonback. ,,Voor ons stond vast dat Beterboeken een tijdelijke naam was, de ambitie om internationaal te gaan was er altijd al. Het was overigens ook de meestgestelde vraag aan ons, waarom zo'n Nederlandse naam? Dat is nu dus Moonback".

Lees ook: Meest Inspirerende Ondernemer van het Jaar: Niels Meijssen (Beterboeken/Moonback)

'Coronatijd is voor ons een voordeel'

Niels Meijssen vertelt in de podcast onder meer ook dat de huidige corona-omstandigheden die juist ook het toerisme keihard raken, een voordeel is. ,,Het geeft ons de tijd de organisatie op te bouwen en het product te ontwikkelen. Vanuit de hotelwereld is er tijd om met ons in gesprek te gaan, misschien wel meer dan dat we nu middenin een normaal hoogseizoen zouden hebben gezeten. We merken veel bereidheid om met ons mee te denken, hoe bijvoorbeeld onboarding goed te doen en koppeling met hotelsystemen te maken. Het wordt enorm toegejuicht wat wij aan het doen zijn."

Moonback gaat in september online met stedentrips

Zodra Moonback online gaat bestaat het aanbod eerst uit stedentrips in West-Europa. ,,Daar hebben we lang over nagedacht. Iedereen zal begrijpen dat we niet in een keer hetzelfde aanbod kunnen hebben als een Booking.com en Expedia. We beginnen met stedentrips, stap voor stap gaan we dan ons aanbod uitbreiden."

In augustus heeft Moonback een softlaunch voor crowdfunders, in september gaat het live voor het grote publiek.

Foto hieronder: Niels Meijssen met de award, behorend bij de Meest Inspirerende Ondernemer van het Jaar-verkiezing, in de brandstore van zijn voorganger, wijnpionier Derrick Neleman.

Niels meijssen beterboeken meest inspirerende ondernemer 2020

Niels Meijssen is ook een van de eerste gasten van Cor Hospes in de serie Broodje Verhaal, waarin het om storytelling gaat. Niels vertelt daarin onder meer, juist met de bijzondere ontstaansgeschiedenis van zijn bedrijf, hoe belangrijk dat ook voor eerst Beterboeken en nu Moonback is. Bekijk de aflevering via deze link.

Mis vanaf nu geen ondernemersnieuws meer, schrijf je in voor onze dagelijkse update. In 2 minuten tijd ben jij weer op de hoogte.

Ontvang iedere ochtend onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste ondernemersnieuws

De Ondernemer Podcasts Aandachtstrekkers 30x30cm
Aandachtstrekkers

Aandachtstrekkers over... aandacht trekken en aandacht vasthouden

Daar is 'ie dan: de podcastserie Aandachtstrekkers heet niet voor niets Aandachtstrekkers, dus eindelijk antwoord op de vraag: hoe trek jij op de juiste manier de aandacht bij je (potentiële) klant? Presentatoren Michel Ariëns en Patrick Wessels inspireren en motiveren ondernemers in deze podcast met de do's, de dont's en bakken vol tips. Hebben wij je aandacht al getrokken? Ja? Luisteren!

Details
De Ondernemer Podcasts Aandachtstrekkers 30x30cm
Aandachtstrekkers

De sociale norm neerzetten of veranderen: de voordelen die het heeft voor jouw bedrijf

Waarom leveren consumenten winkelwagens altijd in, statiegeldflesjes bijna altijd en wat is het verschil tussen die twee? In de podcastserie Aandachtstrekkers gaan Patrick Wessels en Michel Ariëns in op de vraag: wat is een sociale norm? En hoe wordt die bepaald?

Details
Floris Hulsmann Jop Quirindongo
De Ondernemer

Met je visuele identiteit aan de slag? Leer van Jop Quirindongo

Floris Hülsmann praat voor de podcastserie De Namarama Show met de Amsterdamse ontwerper Jop Quirindongo van Lowres Creative Studio. Met meer dan vijftien jaar ervaring heeft hij gewerkt bij reclame-, retail- en designbureaus, was hij partner en design director bij een bekend designbureau en doet hij al vele jaren freelance projecten. Maar die naam... 'Quirindongo'. Daar moet een goed verhaal achter zitten. Niet alleen dat, de ontwerper heeft nog veel meer inspirerends te vertellen.

Details
De Ondernemer Podcasts Aandachtstrekkers 30x30cm
Aandachtstrekkers

Hoe zorg jij voor de juiste conversie? Dit kun je leren van boekingsplatforms

Ze zitten weer klaar voor een nieuwe en inspirerende podcast: presentatoren Michel Ariëns en Patrick Wessels. In aflevering 8 van Aandachtstrekkers draait het allemaal om platforms als Booking.com. Nog slechts één kamer beschikbaar? Snel boeken dus! Nou ja, dat hopen de aanbieders. En er zijn meer manieren de consument te beïnvloeden om hen maar vooral op die koop- of boekingsknop te laten drukken. Welke precies? Luisteren is ook dit keer weer het advies.

Details
De Ondernemer Podcasts Aandachtstrekkers 30x30cm
Aandachtstrekkers

Producten 'gratis' verkopen: wanneer opvallende acties werken

Hoe creëer je online bakken met aandacht voor je bedrijf of product? Op die vraag willen consumentenpsycholoog Patrick Wessels en investeerder in startups en founder van online marketingbureau .CREW Michel Ariëns het antwoord vinden in de podcastserie Aandachtstrekkers. In deze aflevering gaan zij in op de (on)zin van limited editions, merch drops en 'gratis' producten.

Details
Tom Bruyne SUE
De Ondernemer

Laat klanten onbewust voor je kiezen. Tom De Bruyne weet hoe

Floris Hülsmann gaat voor de podcastserie De Namarama Show naar het kantoor van SUE Behavioral Design. Het bureau is opgericht door Tom De Bruyne, samen met zijn partner Astrid Groenewegen. De Bruyne is een expert in gedragsontwerp, overtuigingspsychologie en marketinginnovatie. Daarmee helpt hij niet alleen klanten, hij leert ze ook de kneepjes van het vak in de SUE Behavioral Design Academy.

Details