Nieuws Bedrijfsoverdracht
Directeur: Solcon blijft zichzelf na overname door KPN
Drontenaar Peter van der Vlies (55) heeft zijn bedrijf Solcon verkocht aan KPN. Hij wil de christelijke identiteit van het bedrijf ook na de overname bebouden.
Jammer, reageert een Solcon-klant via Twitter op de verkoop. ,,Jullie waren zo'n heerlijk kleine eigenwijze Benjamin tussen die grote jongens!'' Toch is de verkoop van de Drontense onderneming aan de telecommunicatiereus een logische, zegt Peter van der Vlies. ,,Er was altijd al belangstelling uit de markt. Elk jaar kon ik wel zulke gesprekken voeren.''
Krijgen uw klanten straks een rekening van KPN?
,,Nee, gewoon van Solcon. We blijven als merk en naam, Solcon volgt zijn eigen weg, met een eigen koers.''
Solcon profileert zich als een christelijke provider. Dat blijft?
,,Waar we voor staan, onze boodschap van een veilig en betrouwbaar internet, onze filternetproducten, dat blijft. KPN omarmt dat.''
Gaat de klant iets merken?
,,Misschien hier en daar in wat keuzes in de pakketten, de producten.''
Solcon is een van de weinige providers die duikt in gebieden waar glasvezel nog moet worden aangelegd.
,,Dat is een van de redenen dat KPN ons wilde hebben. Daar kunnen ze nog meters maken. Daar wordt zeker geen gas op teruggenomen.''
Lees ook: Hoe online abonnementen het winkellandschap ontwrichten
Slapeloze nachten gehad over deze keus?
,,Het is wikken en wegen. Onze kinderen zijn het huis uit, dit kind is 21 jaar en moet op eigen benen kunnen staan. Ik zag het als een goede kans, ook voor de klanten en het bedrijf.''
U heeft nu een paar miljoen op uw rekening?
,,We hebben afgesproken dat we daar niets over zeggen. Maar ik kom niets tekort, hoor. Maakt u zich geen zorgen.''