Podcast

Blondjes Beleggen Beter: de beginnerstips van Janneke Willemse

Financieel journalist en tv-presentatrice Janneke Willemse stortte zich in 2013 op de wondere wereld van het beleggen. Het leidde tot een lucratief avontuur én de bestseller Blondjes Beleggen Beter. In onze podcast vertelt Willemse wat haar geheim is. En klopt het nou dat vrouwen beter beleggen?

Blondjes beleggen beter janneke willemse

Janneke Willemse in het decor van WNL op Zondag, waar ze vanaf 2013 Eva Jinek verving.

Van onze redactie 11 februari 2020

Als financieel journalist had Willemse altijd al een fascinatie voor beleggen, vertelt ze in de podcast. Maar toen ze de stap maakte van loondienst naar zelfstandig ondernemen werd die fascinatie een noodzaak. ,,Als zzp'er zou ik geen pensioen opbouwen. Mijn doel was dat te compenseren met beleggingen.''

Rendement van 43 procent

Willemse had al vaker geëxperimenteerd met kleine beleggingen, van circa 500 euro. In 2013 sprong ze dan echt in het diepe en zette 20.000 euro aan de kant om mee te beleggen. ,,Het ging vanaf het begin heel goed." Vorig jaar was haar rendement zelfs 43 procent.

Lees ook: Investeer je als ondernemer in bricks of clicks?

Cruciaal bij beleggen: denk aan lange termijn

Dat Willemse nooit impulsieve beslissingen nam, bleek een succesfactor. Volgens onderzoek is bedachtzaamheid ook een kenmerk van vrouwelijke beleggers, een onderzoek waar de boektitel Blondjes Beleggen Beter naar knipoogt. Hoe Willemse de slimme langetermijninvesteringen herkende, zoals Netflix en bio-technologiebedrijf Galapagos, hoor je in de podcast.

Alles over, voor én door ondernemers in je mailbox.

Ontvang twee keer per week onze nieuwsbrief met inspirerende ondernemersverhalen en informatieve artikelen.

Droomstart

Theesommelier verrast met een alternatief voor wijn in Droomstart

Steeds meer mensen willen minderen met alcohol. Maar wat schenk je in als er geen wijn meer op tafel staat en je bent uitgekeken op water? Thee, is het volmondige antwoord van Anne Hardon. In de vierde aflevering van de podcastserie Droomstart verrast de theesommelier met haar concept Chef’s Dinner Tea.

Details
Droomstart

Podcast Droomstart: waarom Eva en Nicky geloven in workations voor bedrijven

Corona heeft een hoop zaken versneld maar dat thuiswerken plots zó normaal zou worden, dat had zelfs de grootste innovator niet verwacht. Complete kantoren zijn leeg omdat het personeel – zelfs nu het weer kan – liever thuiswerkt. Maar hoe zit dat met de binding onderling, en met het bedrijf? Het ‘gouden duo’ uit de derde aflevering van de podcastserie Droomstart heeft de oplossing.

Details
De Ondernemer

Podcast Unlimited Ondernemen: zo verhoog je de slagkracht van jouw medewerkers

Hoe verhoog je de slagkracht van (jouw) medewerkers? Die vraag stelde techfilosoof Martijn Aslander in een poll die begin juli op dit platform kon worden beantwoord. Aslander reageert in de podcast Unlimited Ondernemen hieronder over de uitkomsten. En geeft tips om de knelpunten op te lossen.

Details
Droomstart

TU-student daagt Google uit in tweede aflevering van Droomstart

,,De wereld kan je veranderen met technologie, maar de impact is veel groter in een startup.” Het zijn de woorden van TU-student Dewwret Sitaldin in de tweede aflevering van de nieuwe podcastserie Droomstart. Zijn startup-idee daagt techreus Google uit. Maar weet hij ook de ondernemersjury te overtuigen?

Details
Droomstart

Volg ambitieuze ondernemers-in-de-dop in de nieuwe podcastserie Droomstart

Wist je dat de helft van de Nederlanders ervan droomt om te ondernemen, maar dat slechts een fractie daarvan daadwerkelijk de stap durft te maken? Daarom lanceert De Ondernemer Droomstart: een nieuwe podcastserie waarin ondernemers in spe met een gouden business-idee worden geholpen én gevolgd op hun weg naar succes.

Details
Sleutel tot Succes

Mijn naam is Groen. Jitse Groen. Grootste maaltijdbezorger van de westerse wereld

In 1999 programmeerde hij een pizzabestelsite in zijn studentenkamer in elkaar, anno nu runt Jitse Groen (43) de grootste maaltijdbezorger van de westerse wereld. Just Eat Takeaway.com bedient - letterlijk, in dit geval - samen met Grubhub ruim 70 miljoen klanten. Over die sleutel tot succes, over die exponentiële en zelfs explosieve groei, een kleine dertig boeiende luisterminuten.

Details