Nieuws Crowdfunding

Modemerk Labfresh haalt geld op voor openen flagshipstore in Amsterdam

Het modemerk Labfresh, dat vlek- en geurwerende mannenkleding maakt en verkoopt, heeft met een crowdfundactie 400.000 euro opgehaald. Met dit bedrag willen oprichters Lotte Vink en Kasper Brandi Petersen over drie maanden een winkel openen aan de Van Bearlestraat in Amsterdam.

Redactie 9 maart 2021

Labfresh

De twee oprichters Lotte Vink en Kasper Brandi Petersen van Labfresh testen een shirt. Foto: Labfresh

Sinds 2017 maakt modemerk Labfresh herenkleding dat langer schoon blijft. De textiel van de kleding wordt behandeld met een speciale techniek, waardoor de kleding vlek-en geurwerend wordt. Zo hoeven de gebruikers de kleding minder vaak te wassen en gaat het langer mee. ,,In tegenstelling tot andere modemerken willen wij dat consumenten minder kleding kopen en kleding langer dragen. Met behulp van onze FreshCore-technologie kunnen wij dit mogelijk maken,” aldus medeoprichter Lotte Vink

Lees ook: Bert van Son (ceo Mud Jeans): 'Minder productie, minder fashion'

Mannen kopen nog steeds in fysieke winkel

Uit een onderzoek onder klanten kwam naar voren dat 85 procent het openen van een fysieke winkel een goed idee vindt. Bovendien blijkt uit onderzoek dat 80 procent van alle mannenkleding nog steeds in fysieke winkels wordt gekocht. Om hier gehoor aan te geven startten de twee ondernemers een crowdfunding via CrowdAboutNow. ,,In een tijd waarin de retail massaal naar online beweegt, is het openen van een fysieke winkel een spannende stap, de succesvolle crowdfunding is voor ons een bevestiging dat we op de goede weg zitten”, zegt Vink. ,,Het geeft ons veel vertrouwen, de retail is niet dood, het is alleen in winterslaap!”

"In een tijd waarin de retail massaal naar online beweegt, is het openen van een fysieke winkel een spannende stap"

Lotte Vink van Labfresh

Al vaker geld via crowdfunding binnengehaald

In de afgelopen twee jaar heeft Labfresh de productielijn, de webshop en het merk opgebouwd. Om dit te kunnen bekostigen is het ondernemerskoppel eerder een crowdfundingactie gestart. Vink: ,,Deze manier van financieren spreekt ons aan omdat je samen met je fans aan een merk bouwt. De mensen die in ons investeren geloven in ons product en denken graag mee over de vervolgstappen. Zo vinden wij het waardevol om onze plannen te kunnen toetsen bij ons publiek. Crowdfunding is hiervoor uiterst geschikt.”

Alles over, voor én door ondernemers in je mailbox.

Ontvang twee keer per week onze nieuwsbrief met inspirerende ondernemersverhalen en informatieve artikelen.