Podcast

Geen investeerders of crowdfunding, maar via sharefunding je bedrijf starten: hoe?

Misschien is er eigen kapitaal, haak je investeerders aan of start je crowdfunding om je bedrijf van de grond te krijgen. Maar er is ook sharefunding. Gijs Dalen Meurs van Eyevestor legt samen met sharefunders Barry van Ruiven (Seabass) en Cosmas Blaauw (SharePeople) uit hoe dat precies in z'n werk gaat.

Presentator: Jelle Maasbach 21 november 2021

MyChannels Video ID: 265200

De bekendheid en populariteit van sharefunding neemt verder toe. Steeds meer succesvolle voorbeelden van bedrijven die hun groei op die manier willen doorzetten zijn bekend, waaronder Neleman Wijnen. ,,Derrick Neleman heeft zojuist zijn derde ronde sharefunding achter de rug, weer succesvol, en dit keer anderhalf miljoen euro binnengehaald", vertelt Gijs Dalen Meurs van Eyevestor in de kijkradio-uitzending.

Eyevestor zelf groeide het afgelopen jaar 400 procent. ,,Corona heeft de boodschap van sharefunding zeker geholpen. De coronacrisis werd op een gegeven moment een liquiditeitscrisis en in zekere mate een solvabiliteitscrisis. En om dat op te lossen moet je snel aan je eigen vermogen denken, kijken wat je daarmee kunt doen. Sowieso is de trend dat mensen inzien dat het heel mooi is om je stakeholders, je klanten, je medewerkers te betrekken in het succes waar je met z'n naartoe groeit." Het is Dalen Meurs' missie met Eyevestor naar een aandelenmaatschappij te groeien, want 'hoe logisch is het om te investeren in bedrijven waar je echt bij hoort en gebruikt van maakt'.

Lees ook: Laat jouw ondernemersdroom uitkomen: doe mee aan Droomstart

Tijdens de live kijkradio-uitzending bij de Week van de Ondernemer lichtten Barry van Ruiven van kinderkledingmerk Seabass en Cosmas Blaauw van SharePeople, hét betaalbare alternatief voor een AOV voor zelfstandig ondernemers hun keuze voor sharefunding uitgebreid toe; de reden, het proces, het resultaat.

Droomstart

Gijs Dalen Meurs is ook een van de juryleden van Droomstart, een nieuw podcastproject van De Ondernemer en As We Speak Podcast, waarover hij ook in de kijkradio-uitzending vertelt. Droomstart is er voor iedereen die van plan is ondernemer te worden maar dat laatste duwtje nodig heeft. De ondernemers in spé die door de selectiedag komen, krijgen adviezen van experts en als ze dan inderdaad ook de volgende stap willen zetten, helpt het sharefundingplatform Eyevestor ze daar verder mee op weg. Het pad naar een eigen bedrijf is dan geheel te volgen via deze website, via onder meer podcasts. Meer weten, of aanmelden voor Droomstart kan via deze link.

Lees ook: Luister én kijk terug: live visual radio Week van de Ondernemer

Vanaf vandaag altijd op de hoogte met het laatste nieuws voor ondernemers.

Meld je voor 1 januari a.s. aan en maak kans op een van de vier Amac Giftcard t.w.v. 250 euro!

Ontvang iedere ochtend onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste ondernemersnieuws

De Ondernemer Podcasts
De Ondernemer

Geldzorgen? Tijdige ondersteuning voorkomt escalatie

Ervaar jij als ondernemer geldzorgen, bijvoorbeeld omdat je nu ook nog schulden, ontstaan tijdens corona, moet afbetalen? Wacht niet te lang, zoek hulp, voorkom erger en creëer nieuw perspectief. Dat is het devies van het landelijke gratis platform Geldfit. Ondernemer Ralph van Dam: ,,Als je door schulden in de stress zit, mis je inhoudelijke scherpte, inzicht en overzicht. Deskundige hulp van buiten brengt je verder.”

Details
Zeeman winkel retail blauwgeel
De Ondernemer

Hoe Zeeman dankzij knalgele onderbroek de weg omhoog vond

Black Friday is niet zo lucratief voor retailers als gedacht. En bovendien, is die koopgekte nog wel houdbaar in een wereld waarin duurzaamheid steeds belangrijker wordt? Dat en meer onderwerpen - zoals Zeeman en z'n knalgele onderbroek - komen aan bod in de nieuwste aflevering van Geld Dichtbij. In de podcast bespreken AD-verslaggevers geldzaken en economische onderwerpen die je in je portemonnee voelt.

Details
De Ondernemer Podcasts Aandachtstrekkers 30x30cm
Aandachtstrekkers

Kun je als bedrijf succesvol zijn zonder online reviews?

Bestaat jouw onderneming over een jaar nog als je geen reviews verzamelt? Die vraag staat centraal in de twaalfde aflevering van podcastreeks Aandachtstrekkers. Veruit de meeste bedrijven hebben geen reviewstrategie en lopen daardoor achter de feiten aan. Terwijl een klantbeoordeling vragen (en krijgen) een kleine moeite is als je het slim aanpakt.

Details
De Ondernemer Podcasts Thijs van Dijk Thijs Talks
Thijs Talks

Dorkas Koenen (cmo Rabobank): 'Wij doen niet aan purpose-marketing, wij zíjn purpose'

Al vijf jaar lang is Dorkas Koenen de Chief Marketing Officer van Rabobank. Een echt zwaargewicht die een doorslaggevende rol speelt bij de huidige visie van de bank: ‘Growing a better world together’. In de nieuwe podcast van Thijs Talks spreekt hij over zijn visie op marketing en talentontwikkeling.

Details
De Ondernemer Podcasts Aandachtstrekkers 30x30cm
Aandachtstrekkers

Aandacht trekken? Zo zet jij jezelf als ondernemer in de schijnwerpers

In de podcastserie Aandachtstrekkers spreken de presentatoren Michel Ariëns en Patrick Wessels hoe zij voor zichzelf aandacht trekken en hun dilemma’s daarbij. Zij zetten middelen in om meer klanten te krijgen (Ariëns) of zich meer in klanten te verdiepen (Wessels). Luister hoe zij in dit ‘worstelgesprek’ tot elkaar komen en samen ooit bij Jinek aan tafel willen eindigen.

Details
De Ondernemer Podcasts Thijs van Dijk Thijs Talks
Thijs Talks

Trix van der Vleuten (Philips): 'Fout is niet fout, het is goed om ervan te leren'

Het marketingelftal van Thijs van Dijk is bijna compleet. In de twaalfde episode van de podcastserie is Trix van der Vleuten te gast. Tot een half jaar geleden was zij cmo Northern Europa van fastfoodketen KFC, inmiddels is zij overgestapt naar Philips Domestic Appliances. Ze spreekt over lef en de kracht van divers samengestelde marketingteams.

Details