Het in 2005 opgerichte Buckaroo, sinds 2022 in handen van de Franse investeerder Keensight Capital, bedient meer dan 30.000 grootzakelijke en mkb-klanten in Nederland en België. Door de overname van SEPAY september vorig jaar beschikt het bedrijf ook over een eigen netwerk van 20.000 vaste en mobiele pinautomaten.
,,We hebben een breed assortiment aan omnichannel betaaloplossingen: van in-store tot online betalingen en van ondersteuning met abonnementen tot debiteurenbeheer”, aldus Paul Scholten, ceo van Buckaroo, in een toelichting aan De Ondernemer.
Voordelen winkeliers en webshops
Ook in het FD steekt hij het belang van het zakelijke ABN Amro-netwerk niet onder stoelen en bank. ‘Het klinkt misschien gek, maar we krijgen gewoon een deel van de business van ABN Amro.’ ,,Gezamenlijk hebben we de ambitie om onze klantportefeuilles in zowel het mkb als bij grootzakelijke klanten verder uit te breiden in de komende jaren.”
Lees ook: Droomstart-winnaar FinBuddy gaat samenwerking aan met Buckaroo
Als onderdeel van de samenwerking neemt Buckaroo alle pintransacties van bij ABN AMRO aangesloten winkeliers gefaseerd over. Volgens de bank zullen zakelijke klanten daar in eerste instantie niks van merken. Winkeliers en webshops hebben er wel voordeel bij. Zij krijgen toegang tot een uitgebreider scala aan betaaldiensten, waaronder betalingen via mobiele pinautomaten, creditcards en online betaalmethoden zoals PayPal, Klarna, Riverty, Sofort, Bancontact en Apple Pay.
Ook kunnen retailers gebruikmaken van extra diensten die het betalen in de winkel of online optimaliseren, dankzij technische integratiemogelijkheden met online platforms als Magento of Shopware.