,,Na een zorgvuldig traject hebben we in GroenLeven een Friese en innovatieve hoofdsponsor gevonden. Het is een grote verdienste van iedereen die de laatste maanden hard gewerkt heeft om een passende opvolger voor Univé te vinden", zegt Eisenga op de clubwebsite.
Innovatief
,,We zijn trots dat wij als nuchtere, onderscheidende Friese club met nationale en internationale uitstraling een Heerenveens bedrijf aan ons hebben weten te binden. SC Heerenveen wil innovatief zijn en haar maatschappelijke verantwoording in de samenleving nemen. GroenLeven staat op dezelfde manier in de samenleving en past dan ook uitstekend bij onze visie", aldus Eisenga.
Met trots kunnen wij melden dat @GroenLeven de nieuwe hoofdsponsor van sc Heerenveen is!https://t.co/5nfzZU4gvj
— sc Heerenveen (@scHeerenveen)
De club meldt op Facebook dat Sytse Bouwer, de eigenaar van het bedrijf, al vanaf zijn 12e supporter is van de club. Nu is hij hoofdsponsor.
Univé
Heerenveen moest na vijftien jaar op zoek naar een nieuwe hoofdsponsor, omdat Univé eind vorig jaar besloot het aflopende contract niet te verlengen. De verzekeraar, sinds 2001 de trouwe shirt- en hoofdsponsor van de Friese Eredivisie-club, gaat de komende twee jaar verder als business-partner.
Foto: ANP