Nieuws Financiën

Modemusthaves: groot worden zonder advertenties

De Ondernemer 3 juni 2016

Modemusthaves

%VIDEOWIDGET%

Elise van Wonderen (27) startte drie jaar geleden ModeMusthaves, een webshop met betaalbare kleding voor meiden van 16 tot 25 jaar. Begin dit jaar heeft ModeMusthaves drie dagen in een popup-store in Amsterdam gezeten, met succes: wat was opgezet als leuk evenement liep uit tot dranghekken en wachtrijen van 200 meter.

Voordat Elise begon met ModeMusthaves werkte ze bij I Love Fashion News, een website die haar zus (Annic van Wonderen) heeft opgezet. Daar nam ze onder andere de sales voor webshops op zich. Ze kwam veel in contact met A-webshops en was onder de indruk van wat zij allemaal deden.Toch was er een aantal dingen die Elise graag anders zou zien, vandaar dat ze ModeMusthaves is begonnen.

In zes weken is haar idee uitgegroeid tot een webshop en inmiddels versterken 11 dames het hoofdkantoor in Amsterdam. In adverteren gelooft Elise niet, zij is van mening dat de klanten zelf naar jouw bedrijf toe moeten komen. Daarom heeft ze tot voor kort nog nooit geadverteerd en heeft ze alle meiden weten te bereiken via haar eigen socialmediakanalen. Social media spelen een grote rol bij ModeMusthaves: met een kleine 115.000 followers opInstagram, ruim 145.000 likes op Facebook, 16.000 followers op Twitter en 2.000 volgers op Pinterest weten ze het bij ModeMusthaves voor elkaar te krijgen om bijvoorbeeld 2.000 meiden op te trommelen en naar de popup-store te laten komen.