Neckermann.com meldt op haar website de tekst: 'In verband met technische en organisatorische problemen zijn wij momenteel niet in staat nieuwe bestellingen aan te nemen. Probeert u het later nog eens. Excuses voor het ongemak'. De pop-up om aan te melden voor de Nieuwsbrief en korting te ontvangen op de eerstvolgende bestelling verschijnt nog altijd.
De webshop lag al lange tijd onder vuur. In twee jaar tijd is er meer dan honderdtwintig keer aangifte gedaan van oplichting, de webwinkel leverde sinds augustus vorig jaar bestelde producten niet meer en was al compleet onbereikbaar voor klanten en vragen van de pers.
Tientallen gedupeerden deden aangifte. De Consumentenbond sloeg meerdere malen alarm en waarschuwde klanten niet met de webshop in zee te gaan, aldus het AD.
In augustus liet het bedrijf nog weten dat vanwege enorme drukte en tijdelijke onderbezetting door vakanties en ziekte het besluit was genomen om vragen niet telefonisch te beantwoorden, maar te verwijzen naar mailadressen. ,,Telefonische afhandeling vergt meer tijd, via de mail kunnen we sneller en efficiënter reageren’’, aldus een woordvoerder toen.
Lees ook: Detailhandel zet meer om: vooral woonwinkels en webshops profiteren
Curator Neckermann.com
Klanten die nog geld krijgen van Neckermann.com, kunnen zich melden bij curator Seerp Gratama. Of er genoeg geld is om al die mensen uit te betalen, kan hij ‘nog niet inschatten’, zo laat hij weten aan RTLZ.
Neckermann ging in 2014 ook al failliet en maakte toen een doorstart met de webwinkel. Daar komt nu bijna zes jaar later dus ook een einde aan.
Vanwege de vele klachten besteedde het tv-programma Kassa van BNNVARA met hun Belbus aandacht aan de onbereikbaarheid van de webshop. Zie video: