Video Het Groeicollege
Hoe HappySoaps met ambitie en focus bouwt aan een plasticvrije wereld
Stel, je runt samen met je broer een succesvol bedrijf dat 100 procent plasticvrije en natuurlijke verzorgingsproducten toegankelijk maakt voor iedereen. Dan lonkt natuurlijk verdere groei in binnen- en buitenland. De broers Marco en Marcel Koers hebben met hun HappySoaps een duurzame hit. Maar ambitie om duurzaam te groeien blijft. Wat is het advies van Justin Jansen, hoogleraar en docent aan Het Groeicollege? Tip van de sluier: het draait voor een groot deel om focus.
Marcel Koers van HappySoaps was dinsdag 31 mei in de studio van Live Radio De Ondernemer aanwezig. Het doel is om HappySoaps verkrijgbaar te maken in 12 Europese landen. In totaal zijn al meer dan 250.000 Nederlanders overgestapt naar het merk en zijn er vorig jaar meer dan 5 miljoen plastic flessen bespaard. Vanaf 2025 wil HappySoaps minstens 50 miljoen plastic flessen per jaar besparen. Hoe dat gaat lukken, vertelt Koers, die het bedrijf met zijn broer is gestart, in de studio.
Broers Marco (27) en Marcel (32, rechts) richtten in 2019 HappySoaps op.
Welk advies heeft Justin Jansen van Het Groeicollege voor gebroeders Koers?
Prof. dr. Justin Jansen, hoogleraar Ondernemerschap aam de Erasmus Universiteit en Rotterdam School of Management, academisch directeur van het Erasmus Centre for Entrepreneurship en onder meer mede-auteur van de bestseller Naar een gezond groeibedrijf in vijf stappen, schoof eveneens aan. Hij is één van de docenten bij Het Groeicollege, een gezamenlijk initiatief van De Ondernemer, nlgroeit en het Erasmus Centre for Entrepeneurship. Hier lees je er meer over. Welk advies heeft hij voor de gebroeders Koers? Kijk de uitzending van Live Radio De Ondernemer terug.