Podcast

Innoveren tijdens crisistijd, ondernemers uit KVK Innovatie Top 100 vertellen

Ondernemen én innoveren in tijden van crisis. Hoe doe je dat? Paul van Liempt gaat samen met zijn co-host Ruud Koornstra hierover in gesprek met twee bijzondere innovatieve koplopers. In deze aflevering uit de serie KVK-podcasts: serie-ondernemer Jeroen Derwort en duurzaam ondernemer Ferdinand Grapperhaus Jr.

Presentatie: Paul van Liempt 17 juli 2020

Omdenkers. Dwarsdenkers. Ondernemers uit het mkb met een neus voor innovatie, met lef en doorzettingsvermogen. Ook in deze tijd. Hoe gaan ondernemers om met de crisis? Wat betekent het voor henzelf en voor hun bedrijf? In de podcasts van Kamer van Koophandel (KVK) komen ondernemers aan het woord die hebben aangetoond innovatief te zijn.

De KVK heeft als missie om de groei van bedrijven te stimuleren. Innovatie is daarom één van de belangrijkste pijlers. Die pijler uit zich onder meer in de Innovatie Top 100, de jaarlijkse innovatie-etalage waarin een vakjury inspirerende best practices presenteert. Dit jaar voor de vijftiende keer.

Lees ook: Je bedenkt de innovatie van het jaar - en dan?

Innovatie gloeilampen

Alles over, voor én door ondernemers in je mailbox.

Ontvang twee keer per week onze nieuwsbrief met inspirerende ondernemersverhalen en informatieve artikelen.

Kabinet Rutte III 2017
De Ondernemer

Oh Oh Den Haag: advies aan Rutte IV van ‘ministers’ Doets, Hersman en Schoor

Zou het of zou het toch niet? Een nieuw kabinet - waarschijnlijk Rutte IV - in december op het bordes, bijna een jaar nadat Rutte III demissionair werd en negen maanden sinds de verkiezingen halverwege maart. We gaan het zien de komende maand (of toch later). Maar wat als ondernemers de premier, ministers en staatssecretarissen mogen adviseren?

Details
De Ondernemer Podcasts Aandachtstrekkers 30x30cm
Aandachtstrekkers

Waarom grote bedrijven succesvoller kunnen zijn door zich te profileren als klein bedrijf

Wat is het voordeel van een heel groot of juist heel klein bedrijf? En hoe kun je daar slim mee spelen in je marketing? Je hoort in de dertiende aflevering van de podcastreeks Aandachtstrekkers dat er niks mis mee is je bedrijf kleiner of juist groter voor te doen dan het is. ,,Dat kun je best een beetje faken.”

Details
Gijs dalen meurs eyevestor seabass
De Ondernemer

Geen investeerders of crowdfunding, maar via sharefunding je bedrijf starten: hoe?

Misschien is er eigen kapitaal, haak je investeerders aan of start je crowdfunding om je bedrijf van de grond te krijgen. Maar er is ook sharefunding. Gijs Dalen Meurs van Eyevestor legt samen met sharefunders Barry van Ruiven (Seabass) en Cosmas Blaauw (SharePeople) uit hoe dat precies in z'n werk gaat.

Details
Zeeman winkel retail blauwgeel
De Ondernemer

Hoe Zeeman dankzij knalgele onderbroek de weg omhoog vond

Black Friday is niet zo lucratief voor retailers als gedacht. En bovendien, is die koopgekte nog wel houdbaar in een wereld waarin duurzaamheid steeds belangrijker wordt? Dat en meer onderwerpen - zoals Zeeman en z'n knalgele onderbroek - komen aan bod in de nieuwste aflevering van Geld Dichtbij. In de podcast bespreken AD-verslaggevers geldzaken en economische onderwerpen die je in je portemonnee voelt.

Details
De Ondernemer Podcasts
De Ondernemer

Geldzorgen? Tijdige ondersteuning voorkomt escalatie

Ervaar jij als ondernemer geldzorgen, bijvoorbeeld omdat je nu ook nog schulden, ontstaan tijdens corona, moet afbetalen? Wacht niet te lang, zoek hulp, voorkom erger en creëer nieuw perspectief. Dat is het devies van het landelijke gratis platform Geldfit. Ondernemer Ralph van Dam: ,,Als je door schulden in de stress zit, mis je inhoudelijke scherpte, inzicht en overzicht. Deskundige hulp van buiten brengt je verder.”

Details
De Ondernemer Podcasts Aandachtstrekkers 30x30cm
Aandachtstrekkers

Kun je als bedrijf succesvol zijn zonder online reviews?

Bestaat jouw onderneming over een jaar nog als je geen reviews verzamelt? Die vraag staat centraal in de twaalfde aflevering van podcastreeks Aandachtstrekkers. Veruit de meeste bedrijven hebben geen reviewstrategie en lopen daardoor achter de feiten aan. Terwijl een klantbeoordeling vragen (en krijgen) een kleine moeite is als je het slim aanpakt.

Details