Bekijk de video:
Lees ook: Zoek je investeerders of funding? Schrijf je in voor de Pitch!
Ben heeft een achtergrond in hospitality en hecht veel waarde aan smaak. ,,Een pizza is niet geschikt om tien minuten in een doos te zitten. Sterker nog, we zien dat kwalitatief echt goede pizza’s daar nog meer onder te lijden. Iedere minuut is er één teveel om in een doos te zitten.” Daarom komen Holy Moly’s pizzachefs naar je toe met hun pizzakar om je pizza vers voor je neus klaar te maken.
In De Ondernemer Live, hierboven terug te kijken, vertelt Ben: ,,Wij zijn voor zover ik weet de enige ter wereld die dat op die manier doen. De echt goede chefs doen niet aan delivery, want dat is niet goed voor hun pizza.”
Een pizza is niet geschikt om tien minuten in een doos te zitten. Sterker nog, we zien dat kwalitatief echt goede pizza’s daar nog meer onder te lijden
,,We hebben met een aantal heel sterke partners een mooi voertuig ontwikkeld. De karren rijden kriskras onder leiding van ons algoritme de stad. Vanaf één pizza komen we al langs. Maar het kunnen er ook twintig zijn, of vijftig, of honderd. Het concept slaat heel erg goed aan: ik heb inmiddels negen elektrische voertuigen rondrijden. Er komen er nog drie aan.”
Vijf pizza’s in een kwartier
Hoelang duurt het precies voordat je van je pizza kunt genieten? ,,Op onze site kun je kijken hoelang het duurt voordat we bij je zijn. Vaak zijn we binnen 20 tot 30 minuten bij je.” De Holy Moly-kar, met vijf pizzaovens, is een ervaring, aldus de ondernemer. ,,De klep gaat open, we hebben een muziekje. Een goede chef maakt in 10 minuten vijf pizza’s. Als iemand net bij ons begint, moeten ze binnen 15 minuten vijf pizza’s kunnen afleveren, dan pas mogen ze de weg op.”
De zaak loopt goed. Inmiddels maakt Holy Moly ter plekke zo’n duizend pizza’s per week. ,,We krijgen vaak de vraag: bestond zoiets niet al? Als je als ondernemer hoort ‘bestond dat niet al’, dan weet je dat je goed zit. Als we ergens zijn geweest, komen de volgende dag de volgende orders uit die straat binnen. We hebben onze branding en QR-code bovenop de kar gezet, speciaal voor Amsterdam, zodat mensen vanaf boven de QR-code kunnen scannen en de introductievideo kunnen bekijken.”
Lees ook: De perfecte pitch: in 5 stappen aan de slag (+ creatieve pitch voorbeelden)
Honger naar uitbreiding
Op dit moment rijden de negen pizzakarts van Holy Moly door Abcoude, Amstelveen, Ouderkerk en Amsterdam-Zuid. Maar, zo vertelt Ben: ,,We hebben honger: we willen door het hele land uitrollen. Ik zie een toekomst voor me van ongeveer 500 tot 600 karretjes in heel Nederland.”
Om die droom werkelijkheid te laten worden, is Holy Moly een crowdfunding gestart. ,,Naast de crowdfunding kunnen investeerders ook converteerbare leningen verstrekken tot 20.000 euro. Bij leningen van meer dan 20.000 euro gaat het om direct equity. Met de crowdfunding willen we 100.000 euro binnenhalen. We zijn vijf weken geleden verhuisd naar ons nieuwe hoofdkantoor. Onze kosten gaan vooral zitten in apparatuur, in mensen, in marketing. Dus echt werkkapitaal."
We merken dat als we naar nieuwe wijken gaan, we er vrij snel tractie bij hebben
De crowdfunding moet ook een deegmachine bekostigen om de keuken te optimaliseren en te kunnen groeien. ,,Ik heb nu een pizzachef die met zijn handen twee deegbollen tegelijkertijd draait. En die draait er zo’n 1000 per week, en hij draait soms ook een beetje door. Dan doet mijn hart gewoon een beetje pijn, dus het is tijd! We kunnen de steun goed gebruiken.”
Service voor een koning
Als de investering succesvol is, wil Ben met zijn nieuwe karren gaan uitbreiden naar andere steden. ,,We merken dat als we naar nieuwe wijken gaan, we er vrij snel tractie bij hebben. Dus voor ons betekent nieuwe karren automatisch nieuwe wijken, nieuwe omzet en nieuwe klanten. Tot nu toe is elke wijk waar we live zijn gegaan een succes gebleken. We kunnen in elk geval 500 tot 600 karren in Nederland kwijt en we hebben 19 hubs geïdentificeerd.”
Mocht je nu denken dat een vers bereide pizza voor je voordeur je een fortuin gaat kosten, dan valt dat best mee. ,,De pizza’s beginnen vanaf 10,90 euro, dan heb je de basis, en dat gaat door tot 16,80 per pizza. We gaan voor de service voor een koning, maar dat je daar niet helemaal op leegloopt. Voor de bezorging zelf betaal je 4,75.”
De crowdfunding van Holy Moly loopt tot zaterdag 14 oktober. Inmiddels is 67 procent van het minimale streefbedrag gehaald. Wil jij Ben van Duijn en zijn pizzakarren ook steunen? Kijk dan op de CrowdAboutNow-pagina.