Nieuws Groei
9 miljoen investering plasticvrije online supermarkt Pieter Pot voor Europese groei
Verpakkingsvrije supermarkt Pieter Pot heeft een investering van 9 miljoen euro opgehaald. Oprichters Jouri Schoemaker en Martijn Bijmolt willen het groeigeld gaan gebruiken om in het komende jaar de impact van het bedrijf 'internationaal te vertienvoudigen'. Het groeigeld werd opgehaald bij zowel bestaande investeerders als bij nieuwe investeerder ETF Partners.

Martijn Bijmolt en Jouri Schoemaker, oprichters van Pieter Pot.
Waar Picnic de nu al, of nog, grotere broer van het online bezorgen is, weet Pieter Pot een nog steviger duurzaam model te integreren bij het online boodschappen doen. Het concept achter Pieter Pot heeft dan ook veel weg van en kruisbestuiving tussen de oude melkboer en snelle, online werkende, thuisbezorgers. Door te werken met glazen weckpotten waarin boodschappen worden thuisbezorgd wil het bedrijf de impact op het milieu van plastic verpakkingen terugdringen. Daarmee, en door de investeringsronde á 2,7 miljoen euro is oprichter Jouri Schoemaker genomineerd voor de Meest Inspirerende Startup Ondernemer van het jaar-verkiezing.
Lees ook: Verpakkingsvrije online supermarkt Pieter Pot haalt miljoenen op
De nieuwe investeringsronde binnenhalen ging vele malen makkelijker, zo vertelde Schoemaker bij MT/Sprout. Ook geeft Schoemaker aan dat het groeigeld zorgt voor de lopende rekeningen voor het komende jaar. Behalve dat wil de ondernemer het geld stoppen in uitbreiden naar een derde land, op dit moment zijn de weckpotten al bezorgbaar in Nederland en België. In een eerder interview, voor deze investeringsronde, sprak Schoemaker al over de ambitie om te groeien naar Duitsland en het Verenigd Koninkrijk.