Nieuws Groei

Betaaldienst Mollie gaat met nieuwe investeerder door waarderingsgrens van 1 miljard euro

Betaaldienst Mollie heeft een investering van 90 miljoen euro opgehaald en is daarmee door de waarderingsgrens van 1 miljard euro gegaan. Dat liet de Nederlandse betalingsprovider vanochtend weten. Het Amerikaanse TCV is verantwoordelijk voor de investering en krijgt daarmee een minderheidsbelang.

Van onze redactie 8 september 2020

Adriaan Mol Mollie 1

Mollie-oprichter Adriaan Mol: ,,Middelgrote bedrijven komen erachter dat de relatie met hun betaalprovider om meer draait dan alleen transacties." Archieffoto

Mollie is een grote bekende in het mkb. De in 2004 opgerichte onderneming van Adriaan Mol gaat het kapitaal gebruiken om de portfolio uit te breiden en om voet aan de grond te krijgen in nieuwe landen. TCV investeerde eerder al in een vroegtijdig stadium in Netflix, Facebook, Spotify en Airbnb.

Investering is 'enorme bevestiging' voor Mollie

De Amerikanen staan erom bekend goed te weten hoe versnelde internationale opschaling met Saas-producten (software dat als online dienst wordt aangeboden) werkt. Precies wat Mollie doet. ,,Deze financiering is een enorme bevestiging voor ons bedrijf”, vertelt Mol in een reactie op hun eigen site. ,,Het is een bevestiging voor onze technologie en onze inspanningen om de beste betaaloplossingen te bieden die waarde toevoegen en bedrijven helpen te groeien.”

Waarde voor de lange termijn

,,Andere betaalproviders richten zich puur op prijs en volume. Maar middelgrote bedrijven komen erachter dat de relatie met hun betaalprovider om meer draait dan alleen transacties. Ze hebben een partner nodig die hen helpt te groeien en hun bedrijf helpt te optimaliseren. Dit is een aanpak die ook door TCV wordt gezien als een aanpak die waarde oplevert voor de lange termijn.”

"Middelgrote bedrijven hebben een partner nodig die hen helpt te groeien en hun bedrijf helpt te optimaliseren"

Adriaan Mol, oprichter Mollie

,,Het is een moeilijke tijd voor bedrijven in heel Europa, maar het is tegelijkertijd ook een uitnodiging om het meeste uit technologie te halen. De juiste ‘growth mindset’ is hierin essentieel voor bedrijven om succesvol te zijn in het nieuwe normaal. In heel Europa heeft COVID-19 de verschuiving naar e-commerce enorm versneld, een proces dat we nog kunnen versterken door online betalen voor iedereen zo makkelijk mogelijk te maken”, aldus een tevreden Mol.

Alles over, voor én door ondernemers in je mailbox.

Ontvang twee keer per week onze nieuwsbrief met inspirerende ondernemersverhalen en informatieve artikelen.