Aangeboden door Flatline Agency
Branded Content Groei
Flatline Agency: succesvol dankzij uniek A tot Z-concept
De Amsterdamse digital-dienstverlener Flatline Agency heeft binnen een paar jaar een omvangrijke klantenkring verworven. Het voert opdrachten uit voor onder meer Coca-Cola, Oger, Deloitte en Budweiser. Flatline Agency heeft het succes te danken aan haar strategie om digitale migraties compleet uit te voeren.

Flatline Agency: succesvol dankzij uniek A tot Z-concept. Foto: Flatline Agency
De broers Dylan en Robin Laseur richtten in 2019 Orange en Lemons, de voorganger van Flatline Agency, op. Het bedrijf groeide ook na naamwisseling de afgelopen jaren hard.
,,We staan bekend als het meest technische bedrijf. Dat komt doordat het team voor een groot deel uit developers en technisch marketeers bestaat. 70 procent van de omzet komt ook uit development. We hebben hier het laatste jaar met groot succes marketing aan toegevoegd, naast consultancy, strategie en kennisoverdracht. Ons succes heeft ermee te maken dat Flatline Agency verantwoordelijkheid neemt over het hele proces, van A tot Z”, zegt Dylan.
Flatline Agency bouwt namelijk niet zomaar een website of webshop, maar verzorgt de gehele digitale transitie van een bedrijf. ,,Flatline Agency verzorgt de digitale strategie, design, development, SEO, customer software & marketing - van A tot Z dus, waarbij alles op elkaar is afgestemd en juist communiceert om zo traffic, sales en klanttevredenheid direct en exponentieel te laten groeien. Er is bijna geen enkele andere partij in de markt die dat kan doen met onze grootte. Daar komt bovenop dat wij in een werkweek volledig operationeel zijn en direct concrete resultaten kunnen laten zien.”
Teams op locatie
Een klant kan in elke fase van het proces bij Flatline Agency aankloppen. Flatline Agency heeft hierbij de voorkeur om dit al vroeg te doen zodat het team van specialisten goed kan meedenken. Verschillende digitale teams worden vaak bij de klant op locatie ingezet of de klant werkt vanaf Flatline haar kantoor. Flatline Agency is er dan ook in gespecialiseerd om teams van haar klanten op digitaal gebied verder op te leiden tijdens ‘cross-team’ werkdagen, zodat zij ook zelf weten hoe zij verbeterslagen kunnen maken.
Flatline Agency: succesvol dankzij uniek A tot Z-concept. Foto: Flatline Agency
Het Amsterdamse bedrijf is, om aan de toenemende vraag te voldoen, op dit moment bezig met de uitbreiding van zijn team. De afgelopen maanden zijn er zo’n acht personen bijgekomen, terwijl er nog vacatures openstaan. Dylan: ,,Ons personeelsbestand bestaat nu uit ongeveer 35 personen. We zijn nog op zoek naar zeven nieuwe medewerkers, in heel verschillende disciplines. Dat gaat van projectmanagement en sales tot marketing, design en development. We zijn dus nu in de breedte het team aan het uitbreiden om langzaam een hele sterke senior en managementlaag te vormen.”
Flatline Agency doet op digital veel voor een klant als kledingmerk Oger. Het hele A tot Z-concept heeft het bedrijf hier uitgerold. ,,Ze vroegen eerst of we intern bij hen konden komen. De bedoeling was om een stuk strategie te doen. We zouden meekijken naar de digitale omgeving en die vervolgens in kaart te brengen. We hebben vervolgens een heel nieuwe digitale roadmap gecreëerd, hebben de eCommerce migratie doorgevoerd en zijn hen tevens maandelijks met eCommerce marketing gaan helpen”, zegt Dylan. ,,We hebben hen ondersteund bij het opbouwen van een digitale omgeving en zijn vervolgens van daaruit verder gaan werken.”
Flatline Agency: succesvol dankzij uniek A tot Z-concept. Foto: Flatline Agency
Vooraanstaande klanten
Naast Oger telt Flatline Agency vooraanstaande klanten als Deloitte, Coca-Cola, BAM Groep, Budweiser, LG en Thuisbezorgd. Volgens Dylan zet het bedrijf nu vooral in op het middensegment. ,,Dat zijn de hardgroeiers, zoals Oger. Het middensegment is onze ideale klantengroep. Daar kunnen we heel veel waarde bij inbrengen.”
Maar hoe komt Deloitte bij een bedrijf als Flatline Agency terecht? ,,Dat is niet zo vreemd. We zitten namelijk aan tafel bij een senior managementlaag. Die praten veel met elkaar. Als je één keer goed werk levert, gaat alles vanzelf. Het is voor ons een heel logische stap. Voor Deloitte helpen we met verschillende digital innovatietopics. Die worden worden met veel plezier gedaan”, zegt Robin.
Flatline Agency houdt zich veel bezig met replatforming. ,,Daarbij ga je van een oude webshop, een oud systeem, naar een heel nieuw systeem. Van een oude software- of marketingstack naar een nieuwe software of marketingstack. Dat kan ook een digitale rebranding zijn, waarbij een heel nieuwe website met nieuwe leadfunnels wordt opgeleverd. Dit hebben we op grote schaal voor heel veel toffe merken gedaan en tevens worden er komende maanden nog veel meer gave releases op onze socials gedaan”, zegt Dylan.
Flatline Agency: succesvol dankzij uniek A tot Z-concept. Foto: Flatline Agency
Opkopen van kleinere bedrijven
Flatline Agency heeft nu ook ambities om andere, kleinere IT-bedrijven (agencies) over te nemen. De broers Laseur noemen het ‘the road’ van 2023. ,,We willen graag kleine bedrijven opkopen en die dan samenvoegen. We voegen dit dan samen onder het Flatline-label. Het gaat met name om agencies die heel erg gespecialiseerd zijn, zoals in TikTok of e-mail marketing. Ze zijn bedreven in een bepaalde service, maar missen designers, developers, project managers of marketeers. Hierdoor lopen ze achter op hun website of op hun socials. We zijn bereid om dit van hen over te nemen. Het enige wat zij dan moeten doen, is zorgen voor nieuwe klanten en van die klanten een succes maken. Dat is alles. Ben je dus ook in een fase dat het digitaal beter en / of anders moet en heb je grote ambities, dan is Flatline jouw go to partij”, stelt Dylan.
Zou je ook eens vrijblijvend advies willen of willen weten hoe Flatline jouw organisate naar het volgende digitale level kan tillen? Klik dan hier.