Podcast Geloof In Je Zaak

Uitgekeken op je bos bloemen? Ruil 'm gewoon om! Ellyne Bierman (ReFlower) over bloemen, maar dan duurzaam

Ellyne Bierman is "Boss Bloemen" - oprichter van ReFlower. Bij ReFlower sluit je een abonnement af op één van de vele prachtige bossen kunstbloemen in hun assortiment. Uitgekeken op je bos bloemen? Dan ruil je 'm gewoon om voor een andere. Ideaal voor thuis, of op de zaak.

Van onze redactie 13 januari 2021

De Ondernemer Podcasts Gerhard ter Velde Geloof In Je Zaak 920x510cm

Reflower bindt de strijd aan met wegwerpbloemen. Een bos bloemen staat meestal maar een weekje en wordt daarna simpelweg afgedankt. Heel onduurzaam dus. Dat kan anders, dacht Ellyne en zo werd Reflower geboren. Een idee met een purpose. Een schaalbaar idee. En een vrolijk bedrijf!

Reflower is een zeer kansrijk businessmodel want duurzame producten hebben de toekomst en de markt voor bloemen in Nederland is enorm. Om van de internationale potentie nog maar te zwijgen. Het is dan ook niet zo gek dat Ellyne met haar bedrijf genomineerd is om Ondernemer van het jaar te worden, door ondernemersplatform de Ondernemer.

Gerhard te Velde van Groeivoer gaat met Ellyne in gesprek. Wil je weten welke rol Ellyne’s geloof speelt in haar ondernemerschap? Of dit concept alleen een Amsterdams feestje is, of groter wordt uitgerold? En wil je tips opdoen over het snel lanceren van een nieuw concept? Check dan deze aflevering van Geloof in je Zaak!

Kabinet Rutte III 2017
De Ondernemer

Oh Oh Den Haag: advies aan Rutte IV van ‘ministers’ Doets, Hersman en Schoor

Zou het of zou het toch niet? Een nieuw kabinet - waarschijnlijk Rutte IV - in december op het bordes, bijna een jaar nadat Rutte III demissionair werd en negen maanden sinds de verkiezingen halverwege maart. We gaan het zien de komende maand (of toch later). Maar wat als ondernemers de premier, ministers en staatssecretarissen mogen adviseren?

Details
De Ondernemer Podcasts Aandachtstrekkers 30x30cm
Aandachtstrekkers

Waarom grote bedrijven succesvoller kunnen zijn door zich te profileren als klein bedrijf

Wat is het voordeel van een heel groot of juist heel klein bedrijf? En hoe kun je daar slim mee spelen in je marketing? Je hoort in de dertiende aflevering van de podcastreeks Aandachtstrekkers dat er niks mis mee is je bedrijf kleiner of juist groter voor te doen dan het is. ,,Dat kun je best een beetje faken.”

Details
Gijs dalen meurs eyevestor seabass
De Ondernemer

Geen investeerders of crowdfunding, maar via sharefunding je bedrijf starten: hoe?

Misschien is er eigen kapitaal, haak je investeerders aan of start je crowdfunding om je bedrijf van de grond te krijgen. Maar er is ook sharefunding. Gijs Dalen Meurs van Eyevestor legt samen met sharefunders Barry van Ruiven (Seabass) en Cosmas Blaauw (SharePeople) uit hoe dat precies in z'n werk gaat.

Details
Zeeman winkel retail blauwgeel
De Ondernemer

Hoe Zeeman dankzij knalgele onderbroek de weg omhoog vond

Black Friday is niet zo lucratief voor retailers als gedacht. En bovendien, is die koopgekte nog wel houdbaar in een wereld waarin duurzaamheid steeds belangrijker wordt? Dat en meer onderwerpen - zoals Zeeman en z'n knalgele onderbroek - komen aan bod in de nieuwste aflevering van Geld Dichtbij. In de podcast bespreken AD-verslaggevers geldzaken en economische onderwerpen die je in je portemonnee voelt.

Details
De Ondernemer Podcasts
De Ondernemer

Geldzorgen? Tijdige ondersteuning voorkomt escalatie

Ervaar jij als ondernemer geldzorgen, bijvoorbeeld omdat je nu ook nog schulden, ontstaan tijdens corona, moet afbetalen? Wacht niet te lang, zoek hulp, voorkom erger en creëer nieuw perspectief. Dat is het devies van het landelijke gratis platform Geldfit. Ondernemer Ralph van Dam: ,,Als je door schulden in de stress zit, mis je inhoudelijke scherpte, inzicht en overzicht. Deskundige hulp van buiten brengt je verder.”

Details
De Ondernemer Podcasts Aandachtstrekkers 30x30cm
Aandachtstrekkers

Kun je als bedrijf succesvol zijn zonder online reviews?

Bestaat jouw onderneming over een jaar nog als je geen reviews verzamelt? Die vraag staat centraal in de twaalfde aflevering van podcastreeks Aandachtstrekkers. Veruit de meeste bedrijven hebben geen reviewstrategie en lopen daardoor achter de feiten aan. Terwijl een klantbeoordeling vragen (en krijgen) een kleine moeite is als je het slim aanpakt.

Details