Podcast Geloof In Je Zaak

Lindy Hensen boekt circulair succes met schillenfabriek PeelPioneers

Lindy Hensen is mede-oprichter en eigenaar van PeelPioneers. Na eerst met haar andere bedrijf Tekkoo vooral advies te hebben gegeven over innovatie, besloten Hensen en haar businesspartners zelf te gaan ondernemen. Hoe dat is verlopen en welk effect dat op het persoonlijke leven van de ondernemer heeft? Je komt het te weten in deze nieuwe 'Geloof in je Zaak' met presentator Gerhard te Velde.

Peel pioneers ondernemers sinaasappelen

Peel Pioneers bouwde in Den Bosch de grootste schillenfabriek van Europa. Oprichters zijn Sytze van Stempvoort (rechts), Lindy Hensen (midden) en Bas van Wieringen (links). Foto: Marc Bolsius

Gerhard te Velde 17 juni 2021

Met PeelPioneers, gespecialiseerd in recycling van schillen, haalde Lindy Hensen 10 miljoen euro aan financiering op, om daarmee de grootste schillenrecyclingfabriek van Europa te bouwen. Lees dit AD-artikel om er meer over te weten te komen. Daarnaast is de ondernemer betrokken bij de circulaire bedrijven Sunt en DeClique. Ook De Ondernemer schreef eerder over het Noord-Brabantse bedrijf.

Je leert dankzij deze podcast hoe geloof in je idee nog niet genoeg is. Je moet een business-idee ook kunnen valideren. Is het levensvatbaar? Hensen weet hoe je dat aanpakt. Groeiexpert en ondernemer Gerhard te Velde van Groeivoer gaat in gesprek met haar. Een boeiend gesprek over idealen, businessvalidatie, groeien als ondernemer en nog veel meer.

Beluister hieronder ook de eerdere afleveringen van Geloof in je Zaak:

Lees ook: Zakelijk zelfvertrouwen? Zo win je het volgens Jikkie Has

Lees ook: De groeimabities en het geloof van Arthur de Nerée (de Koekfabriek)

Lees ook: Data en onderbuikgevoel: het succesrecept van Kemal Tas

Vanaf vandaag altijd op de hoogte met het laatste nieuws voor ondernemers. Rond lunchtijd in je mailbox!

Ontvang iedere ochtend onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste ondernemersnieuws

Droomstart

Theesommelier verrast met een alternatief voor wijn in Droomstart

Steeds meer mensen willen minderen met alcohol. Maar wat schenk je in als er geen wijn meer op tafel staat en je bent uitgekeken op water? Thee, is het volmondige antwoord van Anne Hardon. In de vierde aflevering van de podcastserie Droomstart verrast de theesommelier met haar concept Chef’s Dinner Tea.

Details
Droomstart

Podcast Droomstart: waarom Eva en Nicky geloven in workations voor bedrijven

Corona heeft een hoop zaken versneld maar dat thuiswerken plots zó normaal zou worden, dat had zelfs de grootste innovator niet verwacht. Complete kantoren zijn leeg omdat het personeel – zelfs nu het weer kan – liever thuiswerkt. Maar hoe zit dat met de binding onderling, en met het bedrijf? Het ‘gouden duo’ uit de derde aflevering van de podcastserie Droomstart heeft de oplossing.

Details
Droomstart

TU-student daagt Google uit in tweede aflevering van Droomstart

,,De wereld kan je veranderen met technologie, maar de impact is veel groter in een startup.” Het zijn de woorden van TU-student Dewwret Sitaldin in de tweede aflevering van de nieuwe podcastserie Droomstart. Zijn startup-idee daagt techreus Google uit. Maar weet hij ook de ondernemersjury te overtuigen?

Details
Droomstart

Volg ambitieuze ondernemers-in-de-dop in de nieuwe podcastserie Droomstart

Wist je dat de helft van de Nederlanders ervan droomt om te ondernemen, maar dat slechts een fractie daarvan daadwerkelijk de stap durft te maken? Daarom lanceert De Ondernemer Droomstart: een nieuwe podcastserie waarin ondernemers in spe met een gouden business-idee worden geholpen én gevolgd op hun weg naar succes.

Details
Sleutel tot Succes

Mijn naam is Groen. Jitse Groen. Grootste maaltijdbezorger van de westerse wereld

In 1999 programmeerde hij een pizzabestelsite in zijn studentenkamer in elkaar, anno nu runt Jitse Groen (43) de grootste maaltijdbezorger van de westerse wereld. Just Eat Takeaway.com bedient - letterlijk, in dit geval - samen met Grubhub ruim 70 miljoen klanten. Over die sleutel tot succes, over die exponentiële en zelfs explosieve groei, een kleine dertig boeiende luisterminuten.

Details
Aandachtstrekkers

Nieuwsbrief net zo spannend als een Netflix-trailer? Zo pak je dat aan

Nieuwsbrieven saai, vervelend en onaantrekkelijk? Onzin. Een digitale nieuwsupdate hoeft alles behalve een spam-waardig moetje te zijn waar je als ondernemer niet onderuit komt. Au contraire: jouw nieuwsbrief kan net zo'n must see-item zijn als een trailer voor de nieuwste Netflix-hit. Hoe? Aandachtstrekkers Michel Ariëns en Patrick Wessels scheppen licht in de duisternis.

Details