Podcast Geloof In Je Zaak

Lindy Hensen boekt circulair succes met schillenfabriek PeelPioneers

Lindy Hensen is mede-oprichter en eigenaar van PeelPioneers. Na eerst met haar andere bedrijf Tekkoo vooral advies te hebben gegeven over innovatie, besloten Hensen en haar businesspartners zelf te gaan ondernemen. Hoe dat is verlopen en welk effect dat op het persoonlijke leven van de ondernemer heeft? Je komt het te weten in deze nieuwe 'Geloof in je Zaak' met presentator Gerhard te Velde.

Peel pioneers ondernemers sinaasappelen

Peel Pioneers bouwde in Den Bosch de grootste schillenfabriek van Europa. Oprichters zijn Sytze van Stempvoort (rechts), Lindy Hensen (midden) en Bas van Wieringen (links). Foto: Marc Bolsius

Gerhard te Velde 17 juni 2021

Met PeelPioneers, gespecialiseerd in recycling van schillen, haalde Lindy Hensen 10 miljoen euro aan financiering op, om daarmee de grootste schillenrecyclingfabriek van Europa te bouwen. Lees dit AD-artikel om er meer over te weten te komen. Daarnaast is de ondernemer betrokken bij de circulaire bedrijven Sunt en DeClique. Ook De Ondernemer schreef eerder over het Noord-Brabantse bedrijf.

Je leert dankzij deze podcast hoe geloof in je idee nog niet genoeg is. Je moet een business-idee ook kunnen valideren. Is het levensvatbaar? Hensen weet hoe je dat aanpakt. Groeiexpert en ondernemer Gerhard te Velde van Groeivoer gaat in gesprek met haar. Een boeiend gesprek over idealen, businessvalidatie, groeien als ondernemer en nog veel meer.

Beluister hieronder ook de eerdere afleveringen van Geloof in je Zaak:

Lees ook: Zakelijk zelfvertrouwen? Zo win je het volgens Jikkie Has

Lees ook: De groeimabities en het geloof van Arthur de Nerée (de Koekfabriek)

Lees ook: Data en onderbuikgevoel: het succesrecept van Kemal Tas

De Ondernemer Podcasts Gerhard ter Velde Geloof In Je Zaak 920x510cm

Mis vanaf nu geen ondernemersnieuws meer, schrijf je in voor onze dagelijkse update. In 2 minuten tijd ben jij weer op de hoogte.

Ontvang iedere ochtend onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste ondernemersnieuws

De Ondernemer Podcasts Aandachtstrekkers 30x30cm
Aandachtstrekkers

Goudmijn of valkuil: dit vinden deze online marketingexpert en psycholoog van data

Dat grote bedrijven als bol.com en Spotify data van klanten gebruiken om de consument nog beter te koppelen aan het gebodene en de relatie te verstevigen, dat mag natuurlijk geen geheim meer heten. Maar wat kan jij als ondernemer daarvan leren? Wat zijn de valkuilen? Hoe zit het met privacy? Michel Ariëns en Patrick Wessels leggen het je uit in aflevering 5 van Aandachtstrekkers.

Details
De Ondernemer Podcasts Thijs van Dijk Thijs Talks
Thijs Talks

Caroline van Turennout (Zeeman): 'Online is er nog veel te doen'

Het is alweer tijd voor de achtste aflevering van de podcastserie Thijs Talks. Presentator Thijs van Dijk is nog altijd actief met het samenstellen van het ultieme marketingelftal. De volgende kandidaat is Caroline van Turennout, verantwoordelijk voor de marketing, communicatie en e-commerce bij textielsuper Zeeman. Welke positie krijgt zij op het veld? Beluister nu de podcast. ,,We zijn internationaal al behoorlijk actief. Maar er kan nog meer.''

Details
De Ondernemer Podcasts Aandachtstrekkers 30x30cm
Aandachtstrekkers

'Dat Formule 1 via Netflix slim nieuwe fans scoort, kunnen ondernemers ook'

Wat begint met Netflix, de Formule 1 en de populaire serie Drive to Survive, eindigt in deze podcast met tips voor ondernemers hoe zij zelf die slimme strategie kunnen toepassen om nieuwe fans, klanten, consumenten te binden. Kijktip: Drive to Survive. Luistertip: aflevering 4 van Aandachtstrekkers.

Details
De Ondernemer Podcasts De Zo Genaamde Podcast
De Zo Genaamde Podcast

Hoe EARTH Water volgens Henk Witteveen na b2b-markt ook retailwereld verovert

Henk Witteveen is samen met Patrick de Nekker verantwoordelijk voor het succes van EARTH Water. 100 procent van de nettowinst gaat naar waterprojecten in landen waar het hard nodig is. Ook hebben de twee de overstap gemaakt naar totaal plasticvrij en zijn ze bezig EARTH Water in de supermarkten te zetten. Hoog tijd voor presentator Floris Hülsmann om Witteveen uit te nodigen voor een aflevering van De Zo Genaamde Podcast.

Details
De Ondernemer Podcasts Aandachtstrekkers 30x30cm
Aandachtstrekkers

Is het abonnementsmodel het juiste model voor jouw dienst of product?

In de nieuwe podcastserie Aandachtstrekkers signaleren Michel Ariëns en Patrick Wessels online trends. De investeerder in startups en founder van online marketingbureau .CREW en de consumentenpsycholoog annex Raad van Advies-lid koppelen dat aan de psychologie van de klant. En ze adviseren hoe ondernemers daar goed op kunnen inspelen. In aflevering 1 draait het om abonnementsmodellen en wat de ondernemer aan deze modellen kan hebben. En wat betekent het voor de consument? Je hoort het in de podcast.

Details
De Ondernemer Podcasts Roland Tameling De Ondernemer Onderweg
De Ondernemer Onderweg

Ronald Kooyman (Louwman): hoe je evenementenlocatie èn museum draaiende houdt in coronatijd

Je hebt één van de allermooiste autocollecties van de wereld in een modern museum. Dat pand doet ook dienst als evenementenlocatie, borrels van bedrijven en andere bijeenkomsten. En dan die coronacrisis. Wat doe je dan? In deze De Ondernemer Onderweg vraagt presentator Roland Tameling het de directeur van het Louwman Museum - want daar hebben we het over - Ronald Kooyman.

Details