Podcast Geloof In Je Zaak

Lindy Hensen boekt circulair succes met schillenfabriek PeelPioneers

Lindy Hensen is mede-oprichter en eigenaar van PeelPioneers. Na eerst met haar andere bedrijf Tekkoo vooral advies te hebben gegeven over innovatie, besloten Hensen en haar businesspartners zelf te gaan ondernemen. Hoe dat is verlopen en welk effect dat op het persoonlijke leven van de ondernemer heeft? Je komt het te weten in deze nieuwe 'Geloof in je Zaak' met presentator Gerhard te Velde.

Peel Pioneers bouwde in Den Bosch de grootste schillenfabriek van Europa. Oprichters zijn Sytze van Stempvoort (rechts), Lindy Hensen (midden) en Bas van Wieringen (links). Foto: Marc Bolsius

Gerhard te Velde 17 juni 2021

Met PeelPioneers, gespecialiseerd in recycling van schillen, haalde Lindy Hensen 10 miljoen euro aan financiering op, om daarmee de grootste schillenrecyclingfabriek van Europa te bouwen. Lees dit AD-artikel om er meer over te weten te komen. Daarnaast is de ondernemer betrokken bij de circulaire bedrijven Sunt en DeClique. Ook De Ondernemer schreef eerder over het Noord-Brabantse bedrijf.

Je leert dankzij deze podcast hoe geloof in je idee nog niet genoeg is. Je moet een business-idee ook kunnen valideren. Is het levensvatbaar? Hensen weet hoe je dat aanpakt. Groeiexpert en ondernemer Gerhard te Velde van Groeivoer gaat in gesprek met haar. Een boeiend gesprek over idealen, businessvalidatie, groeien als ondernemer en nog veel meer.

Beluister hieronder ook de eerdere afleveringen van Geloof in je Zaak:

Lees ook: Zakelijk zelfvertrouwen? Zo win je het volgens Jikkie Has

Lees ook: De groeimabities en het geloof van Arthur de Nerée (de Koekfabriek)

Lees ook: Data en onderbuikgevoel: het succesrecept van Kemal Tas

Schrijf je in voor de dagelijkse nieuwsbrief voor ondernemers, in 2 minuten tijd ben je weer helemaal bij.

Ontvang iedere ochtend onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste ondernemersnieuws

Broodje Verhaal

Karin Veldhuizen durft het met haar watersportcamping in Heeg anders te doen (mét succes)

Ze is 'allergisch voor saai'. Karin Veldhuizen is van initiatieven is als de Literaire Caravan met Tommy Wieringa en bijvoorbeeld een masterclass Douche Zingen voor Dummies met Lucette van den Berg. De creatief directeur en eigenaresse van watersportcamping Heeg zegt als ondernemer van de 'burgerlijke ongehoorzaamheid' te zijn en van samenwerking met juist concurrentie en bedrijven in andere sectoren, ook als dat helemaal niet logisch lijkt. Voorbeelden te over, in deze storytelling-aflevering van Broodje Verhaal.

Details
Thijs Talks

Peter Zijlstra (Mercedes-Benz): 'Empower je mensen'

Het marketingelftal van Thijs van Dijk wordt steeds completer dankzij alweer de negende aflevering van de podcastserie Thijs Talks. Dit keer te gast: Peter Zijlstra, Head of Marketing bij Mercedes-Benz Nederland. Waar plaatst uw host hem in zijn ultieme elftal? ,,Het merk, de maatschappij en de media verandert. Genoeg uitdaging.''

Details
Broodje Verhaal

Hoe vanzelfsprekend storytelling voor een startup als Moonback is

Deze ondernemer heeft een verhaal - en wat voor een. Storytelling-expert Cor Hospes ontvangt dan ook maar al te graag de Meest Inspirerende Ondernemer van het Jaar, Niels Meijssen, in zijn keuken voor Broodje Verhaal. Niels is initiator van Moonback, het eerdere Beterboeken.nl, als nieuwe sympathieke alternatief voor Booking.com.

Details
De Ondernemer Onderweg

Zo helpt Trunkrs webshops aan perfecte klantbeleving

Trunkrs groeit hard. De same day delivery-speler zet in op snel en groen bezorgen, mét een focus op de ontvangstervaring. Het levert de bezorgdienst een groei van 700 procent op. Ceo Jan Wijn is bij Roland Tameling in de studio voor een nieuwe aflevering van De Ondernemer Onderweg. Luister naar deze podcast over het idee, het succes en de ambities van deze bezorgdienst.

Details
Broodje Verhaal

Hoe deze ondernemer van elektrisch motorrijden een groot succes wist te maken

Ondernemer Marchel Bulthuis is bij Cor Hospes in zijn keuken te gast voor de achtste aflevering van de Broodje Verhaal-podcast. De eigenaar van Electric Motorcycles vertelt de storytelling-expert over de vooroordelen over elektrisch motorrijden. Hoe poets je die weg met het juiste verhaal? Je hoort dat en nog veel meer in deze podcast.

Details
De Zo Genaamde Podcast

Hoe EARTH Water volgens Henk Witteveen na b2b-markt ook retailwereld verovert

Henk Witteveen is samen met Patrick de Nekker verantwoordelijk voor het succes van EARTH Water. 100 procent van de nettowinst gaat naar waterprojecten in landen waar het hard nodig is. Ook hebben de twee de overstap gemaakt naar totaal plasticvrij en zijn ze bezig EARTH Water in de supermarkten te zetten. Hoog tijd voor presentator Floris Hülsmann om Witteveen uit te nodigen voor een aflevering van De Zo Genaamde Podcast.

Details