Academy Groei
Groeien met je bedrijf? Deze 3 boeken helpen je verder
Groei met je bedrijf kan meerdere doelen dienen, of het nu gaat om je Big Hairy Audacious Goal te bereiken (in iets minder startup taal: je doel bereiken) of dat je tijdens of na een (corona)crisis wilt groeien omdat er kansen liggen. Het is áltijd goed als ondernemer om tips van experts te krijgen over hoe die groei voor elkaar te boksen. In dit handige overzicht 3 boekentips om bedrijfsomzet snel te kunnen laten groeien.

Het vliegwieleffect
Jim Collins
Wie Jim Collins zegt, denkt: Good To Great. De voormalig Stanford-docent publiceerde zijn bestseller alweer enige jaren geleden en met Het Vliegwieleffect heeft hij een gedegen aanvulling gemaakt. Waar je bij Good to Great leest over het verschil tussen bedrijven die het good doen en bedrijven die het great doen (én waar het vandaan komt), zet Collins met deze opvolger in op de verdieping. Want, als jij als ondernemer de succevolle mensen om je heen hebt verzameld en de stappen naar groei aan het zetten bent, hoe herken je dan dat dat vliegwiel aanstaat? In dit boek laat Collins immers stevig onderbouwd zien dat het even duurt voordat het verschil tussen goede en geweldige bedrijven zichtbaar wordt in de jaaromzet. Het antwoord vind je in Het Vliegwieleffect, hier te bestellen.
Working Backwards
Colin Bryar en Bill Carr
Inzichten, verhalen en geheimen van Amazon
Waarom je met het schrijven van het persbericht en de FAQ moet beginnen bij het bedenken van een nieuw product? Niet omdat je het daadwerkelijke ontwikkelen van nieuwe producten moet overslaan, maar omdat je er een stevige focus van krijgt op wat het product moet worden. Klinkt misschien als een gekke volgorde, maar het is één van de afwijkende manieren van werken die je leert als je Working Backwards leest, waarin Colin Bryar en Bill Carr jou als lezer meenemen in de groei en de geheimen van Jeff Bezos' Amazon. Van het ontwikkelen van nieuwe producten tot het selecteren van de juiste managers: ze gaan langs haast alle keuzes die Bezos heeft gemaakt waardoor Amazon hét online platform van deze tijd werd. Koop het boek hier.
Impact door Innovatie
Annelies Huisingh
Hoe zet je die stap om innovatie ook binnen jouw bedrijf deel te maken van de mindset van ál je medewerkers? Je kunt - en wilt - het immers niet allemaal zelf bedenken. In Impact door Innovatie geeft Annelies Huisingh je een handboekpur sang met tal van tips en templates om ook binnen jouw bedrijf die innovatie dichterbij te brengen. Hoewel Huisingh met een carriére binnen grootbedrijven als Friesland Campina, Unilever en Douwe Egberts zelf geen ondernemer is, is dit zeker interessant voor mkb-ondernemers. Haar ervaring als innovater binnen die bedrijven gebruikt ze om je aan de hand van eigen ervaringen te laten voelen hoe die groei je positieve energie geeft. Hier koop je het boek.