Podcast

Philippe Vorst (ceo New York Pizza): 'Uitbreiden in België en Duitsland'

Philippe Vorst, ceo van New York Pizza, zoekt de verdere groei van de franchiseketen in het buitenland. Nog dit jaar gaat de eerste vestiging open in België, ook in Duitsland komt uitbreiding, vertelde hij bij De Ondernemer Radio. ,,Als we niet groeien, lopen we achteruit.”

Van onze redactie 2 december 2020

Vorst begon in 1993 met zijn broer Max en vriend Richard Abram de eerste vestiging van New York Pizza. Het was een uit de hand gelopen universitaire afstudeerscriptie over het opzetten van een pizzaketen. Met vallen en opstaan bouwden de drie New York Pizza uit tot een succesvolle franchiseformule.

In de podcast, hierboven terug te luisteren, vertelt hij onder meer: ,,Sinds het begin zijn we de productie van deeg, het opzetten van een groothandel en later automatisering zelf gaan doen. We konden het of nergens inkopen (deeg en andere pizza-ingrediënten) of er was geen oplossing in de markt aanwezig (automatisering). Bij ons automatiseringsbedrijf werken nu 53 mensen. De kerncompetenties om het bedrijf voor de toekomst overeind te houden, daar willen grip op hebben.”

Een partner, noemt Philippe Vorst Thuisbezorgd.nl via wie ook New York Pizza veel bestellingen binnenkrijgt: Thuisbezorgen in Nederland, Europa en nu ook VS: het succes van Jitse Groen

New York Pizza: uitbreiden in België en Duitsland

Het doel is om in 2023 zo’n driehonderd vestigingen te hebben, vertelt Vorst in de podcast. ,,We naderen dan wel het punt van verzadiging in Nederland. Om die reden kijken we nu naar België en Duitsland. In het laatste land zullen we in zware mate groeien.”

Vorst vertelt dat groei tot het DNA van zijn bedrijf behoort. Dat kan alleen met goede teams met een diverse samenstelling, vertelt hij voor de microfoon om vervolgens zíjn rol toe te lichten. Het is een les geweest van deze corona-periode: om te groeien moet je investeren in mensen. ,,En wat heb ikzelf geleerd van deze periode? Ik beweeg mij meer naar de achtergrond. Ik wil het management ruimte geven om de tent te runnen. Het mag geen one man show worden.”

Foto onder: Philippe Vorst te gast in onze studio bij New Business Radio.

Alles over, voor én door ondernemers in je mailbox.

Ontvang twee keer per week onze nieuwsbrief met inspirerende ondernemersverhalen en informatieve artikelen.

De Jonge Ondernemer

Eigen kledingmerk als mentale missie voor Vlinder (17) en Merlijn (24) Kamerling

Naast broer en zus zijn Merlijn en Vlinder Kamerling ook zakenpartners. Als oprichters van Limitless presenteren zij hun streetwearmerk met coole designs en een belangrijke boodschap: meer aandacht voor mentale gezondheid. Een enorm belangrijk verhaal voor Vlinder (17) en Merlijn (24), te beluisteren in de podcast De Jonge Ondernemer.

Details
Hart voor Zaken

Arnold Mars (cfo AFAS): 'Ga niet boven, maar tussen je mensen staan'

'Liefde vormt de kern van het AFAS-familiestatuut. In dat statuut staat: ‘Die liefde maakt dat je niet vast komt te zitten in eigenbelang. Ze zorgt dat je verschillen kunt overbruggen, en dat je altijd het grotere geheel kunt zien'. Het zijn de woorden van cfo Arnold Mars van AFAS Software. In gesprek met Cor Hospes voor de podcastserie Hart voor Zaken vertelt hij over leiderschap.

Details
Droomstart

Hoe staat het met het businessplan van Droomstarters Angela (Food for Skin) en David (Teazie)

De Droomstart-finale komt steeds dichterbij. Welk businessplan is uiteindelijk topfavoriet bij de vakjury en de luisteraars? Je hoort het zeer binnenkort. Maar eerst: hoe staat het met de startups Teazie en Food for Skin? Welke ondernemer weet de jury te overtuigen met zijn of haar presentatie van tien minuten en gaat net als FinBuddy door naar de laatste ronde? Je hoort het allemaal in deze niet te missen podcastserie.

Details
De Zo Genaamde Podcast

TUI: hoe een onbeduidende Duitse afkorting een merknaam werd die klinkt als een klok

Wie van reizen en vakanties houdt, kent TUI natuurlijk wel. Maar waar komt die naam eigenlijk vandaan? In deze aflevering van de Zo Genaamde Podcast legt Frans Leenaars, chief marketing officer bij de reisgigant, dat in gesprek met naamexpert en presentator Floris Hülsmann haarfijn uit.

Details
Selfmade in Holland

EasyToys-topman Eric Idema: 'Op elk nachtkastje moet iets uit Veendam liggen'

,,Soms moet je dingen gewoon afdwingen. Jezelf forceren om je situatie te verbeteren.” Eric Idema zat met een uitkering thuis. In een woning met een flinke hypotheek. In 2007 verloor hij zijn baan. In de online verkoop van erotische artikelen zag hij een kans. Vijftien jaar later is zijn EQOM, moederbedrijf van EasyToys en Christine Le Duc, met 225 miljoen euro omzet de grootste speler in de Europese markt voor sexual wellness. Nu is hij te gast bij Roelof Hemmen in Selfmade in Holland.

Details
Droomstart

Duurzaam thee-abonnement op kantoor of heitje voor karweitje 2.0: welk businessplan gaat door in Droomstart?

De twee laatste ondernemers mogen de pitchroom betreden om hun businessplan voor te leggen aan een strenge doch rechtvaardige Droomstart-jury. Kiezen ze voor een duurzaam thee-abonnement op kantoor of de digitale buurtversie van het heitje voor karweitje? Het is weer een inspirerende en spannende podcast die je kunt beluisteren. Waar wacht je op?

Details