Podcast

Philippe Vorst (ceo New York Pizza): 'Uitbreiden in België en Duitsland'

Philippe Vorst, ceo van New York Pizza, zoekt de verdere groei van de franchiseketen in het buitenland. Nog dit jaar gaat de eerste vestiging open in België, ook in Duitsland komt uitbreiding, vertelde hij bij De Ondernemer Radio. ,,Als we niet groeien, lopen we achteruit.”

Van onze redactie 2 december 2020

Vorst begon in 1993 met zijn broer Max en vriend Richard Abram de eerste vestiging van New York Pizza. Het was een uit de hand gelopen universitaire afstudeerscriptie over het opzetten van een pizzaketen. Met vallen en opstaan bouwden de drie New York Pizza uit tot een succesvolle franchiseformule.

In de podcast, hierboven terug te luisteren, vertelt hij onder meer: ,,Sinds het begin zijn we de productie van deeg, het opzetten van een groothandel en later automatisering zelf gaan doen. We konden het of nergens inkopen (deeg en andere pizza-ingrediënten) of er was geen oplossing in de markt aanwezig (automatisering). Bij ons automatiseringsbedrijf werken nu 53 mensen. De kerncompetenties om het bedrijf voor de toekomst overeind te houden, daar willen grip op hebben.”

Een partner, noemt Philippe Vorst Thuisbezorgd.nl via wie ook New York Pizza veel bestellingen binnenkrijgt: Thuisbezorgen in Nederland, Europa en nu ook VS: het succes van Jitse Groen

New York Pizza: uitbreiden in België en Duitsland

Het doel is om in 2023 zo’n driehonderd vestigingen te hebben, vertelt Vorst in de podcast. ,,We naderen dan wel het punt van verzadiging in Nederland. Om die reden kijken we nu naar België en Duitsland. In het laatste land zullen we in zware mate groeien.”

Vorst vertelt dat groei tot het DNA van zijn bedrijf behoort. Dat kan alleen met goede teams met een diverse samenstelling, vertelt hij voor de microfoon om vervolgens zíjn rol toe te lichten. Het is een les geweest van deze corona-periode: om te groeien moet je investeren in mensen. ,,En wat heb ikzelf geleerd van deze periode? Ik beweeg mij meer naar de achtergrond. Ik wil het management ruimte geven om de tent te runnen. Het mag geen one man show worden.”

Foto onder: Philippe Vorst te gast in onze studio bij New Business Radio.

Alles over, voor én door ondernemers in je mailbox.

Ontvang twee keer per week onze nieuwsbrief met inspirerende ondernemersverhalen en informatieve artikelen.

Droomstart

Wie gaat er door na eerste Droomstart-pitch: De Groene Schoonmaakwinkel of Food for Skin?

Het tweede Droomstart-seizoen begint! De eerste twee kandidaten plaatsen met hun businessmodel duurzaamheid in de hoofdrol. Gaat de vakjury voor De Groene Schoonmaakwinkel van Mara Broeren of de 100 procent vegan huidverzorgingslijn Food for Skin van de ondernemende zussen Angela en Cathy Ursem?

Details
De Ondernemer

Waarom Rochdi Darrazi met Boldking binnen 7 jaar de nummer 1 van Europa is

Selfmade zijn. Volgens Rochdi Darrazi (41) kun je dat ontwikkelen. De Boldking-founder stelt dat 'iedereen die zijn levensomstandigheden blijvend weet te verbeteren selfmade is'. Ondernemerschap is een middel om dat doel te bereiken. Het is de weg die hij zelf heeft afgelegd, de manier waarop hij een succesvol merk en een fortuinlijk leven bouwde.

Details
De Zo Genaamde Podcast

Hoe lol en kwaliteit Fatboy groot maken: 'We zullen nooit een kantoorprullenbak maken'

Waar komen namen als Uitgekookt, TUI en Fonq vandaan en wat betekenen ze eigenlijk? In De Zo Genaamde Podcast ontdekt naamexpert Floris Hülsmann de bijzondere verhalen achter deze merknamen. In aflevering 2 kom je alles te weten over het ontstaan en de betekenis van Fatboy. Het Brabantse bedrijf heeft lol en kwaliteit hoog in het vaandel. 'We nemen het leven niet te serieus en brengen onconventioneel design.'

Details
De Zo Genaamde Podcast

Het uitgekookte verhaal achter de merknaam van maaltijdservice Uitgekookt

Fatboy, Old Amsterdam, TUI, Uitgekookt; bekende merknamen die we bijna iedere dag wel voorbij horen komen. Maar waar komen die namen vandaan en wat betekenen ze eigenlijk? In De Zo Genaamde Podcast ontdekt naamexpert Floris Hülsmann de bijzondere verhalen achter deze merknamen. In deze eerste aflevering Johan van Marle, eigenaar van de innovatieve maaltijdservice Uitgekookt.

Details
Droomstart

Podcast Droomstart: waarom Eva en Nicky geloven in workations voor bedrijven

Corona heeft een hoop zaken versneld maar dat thuiswerken plots zó normaal zou worden, dat had zelfs de grootste innovator niet verwacht. Complete kantoren zijn leeg omdat het personeel – zelfs nu het weer kan – liever thuiswerkt. Maar hoe zit dat met de binding onderling, en met het bedrijf? Het ‘gouden duo’ uit de derde aflevering van de podcastserie Droomstart heeft de oplossing.

Details
Droomstart

Theesommelier verrast met een alternatief voor wijn in Droomstart

Steeds meer mensen willen minderen met alcohol. Maar wat schenk je in als er geen wijn meer op tafel staat en je bent uitgekeken op water? Thee, is het volmondige antwoord van Anne Hardon. In de vierde aflevering van de podcastserie Droomstart verrast de theesommelier met haar concept Chef’s Dinner Tea.

Details