Nieuws Groei
Websuper Picnic ziet omzet verdubbelen
Picnic zag zijn omzet in 2019 verdubbelen met 232,8 miljoen euro tegen bijna 117 miljoen het jaar ervoor, dat blijkt uit de jaarrekening die de online supermarkt onlangs bij de Kamer van Koophandel heeft gedeponeerd.

Foto: ANP
Het verlies liep wel op, naar bijna 44 miljoen euro, tegenover 36,7 miljoen euro het jaar ervoor. Volgens Picnic komt dit door investeringen in distributiecentra, elektrische bezorgwagentjes en personeel, aldus topman Michiel Muller in het FD. Sinds de coronapandemie is het online boodschappen doen explosief gestegen. Picnic vaart er wel bij, in 2020 is de omzet van het bedrijf opnieuw verdubbeld.
Eigen duurzaam huismerk Picnic
Vorig jaar juni liet de online grootgrutter weten klaar te zijn voor een volgende stap: een eigen, duurzaam huismerk, om zo de mogelijkheden van ‘online only’ nog verder benutten. Ook zei Muller in diezelfde periode tegen RetailTrends te verwachten dat er in 2022 winst zal worden gemaakt. Dat zou al eerder kunnen, aldus de topman, maar dan moet het bedrijf stoppen met groeien.
Intussen maakt Picnic zich op voor uitbreiding naar de Franse markt. De online super is volgens het FD op zoek naar Franstalig personeel voor het hoofdkantoor. ,,Frankrijk is een interessant land', zegt Muller hier desgevraagd over. ,,Er is wel wat op het gebied van onlineboodschappen, maar dat is ophalen bij de supermarkt en geen thuisbezorging."