Nieuws Groei
Startup Upfront zet volgende stap: zes 'volledig transparante' producten in 502 Albert Heijn-winkels
Upfront introduceert zes nieuwe producten in 502 Albert Heijn-locaties verspreid over Nederland en België. De Rotterdamse startup zet daarmee naar eigen zeggen een belangrijke stap in hun missie om volledige transparantie de standaard te maken binnen de voedingsindustrie.

Het team achter startup Upfront. Foto: Upfront
Met het introduceren van zes producten in de Albert Heijn zegt Upfront een enorme stap te zetten richting het doel volledige transparantie te realiseren binnen de Nederlandse voedingsindustrie. De startup zet zich met hun missie sterk af tegen de gevestigde orde binnen het voedingssegment. Als statement zetten zij hun ingrediënten en voedingswaarden voor op de verpakking en gebruiken kleur noch claims vanuit de overtuiging dat het product zichzelf moet verkopen, niet de verpakking.
''Het is het ambitieuze productontwikkelingsteam gelukt om in verschillende categorieën een gezonder en minder gecompliceerd alternatief op het huidige aanbod te ontwikkelen''
Zes Upfront-producten in het assortiment van 502 AH-supermarkten in Nederland en België
Het bedrijf zegt de afgelopen drie jaar bewezen te hebben dat er een grote vraag is naar eerlijke, voedzame producten en een transparante bedrijfsvoering binnen de voedingsindustrie. De startup groeit jaarlijks met meer dan 450 procent en heeft inmiddels een online following van een kwart miljoen Nederlanders. Het bedrijf heeft het succes naar eigen zeggen grotendeels te danken aan de 'indrukwekkende in-house innovatie'. ,,Het is het ambitieuze productontwikkelingsteam gelukt om in verschillende categorieën een gezonder en minder gecompliceerd alternatief op het huidige aanbod te ontwikkelen.''
Drie jaar na het introduceren van het eerste product brengt de voedingsstartup de eerste zes producten naar de schappen van de Albert Heijn. Eiwitrepen op basis van dadel en met slechts zeven ingrediënten in de smaken cacao-zeezout, appel-kaneel en pindakaas, proteïnepoedersachets in de smaken vanille en speculaas en cheddar-linzenchips zullen worden opgenomen in het assortiment van 502 AH-supermarkten in Nederland en België. Met het introduceren van deze producten in de Zaanse keten start de transitie van Upfront van online bedrijf naar invloedrijke speler in het Nederlandse retaillandschap, zo beloven de ondernemers.
Upfront-producten in de schappen. Foto: Upfront
Startup richt zich op educatie via social media, podcast en Upfront University
Upfront is in 2019 opgericht door jeugdvrienden Mark de Boer en Harro Schwencke met als missie volledige transparantie binnen de Nederlandse voedingsindustrie te realiseren.
Naast het aanbieden van gezonde voeding is onderwijzing een van de speerpunten van Upfront. Via social media, de Upfront Podcast, de Upfront University en Upfront Approved navigeert Upfront samen met de community de wereld van voeding, op zoek naar de beste keuzes.
Lees ook: Nieuw bedrijf: Manon van Essen stapt met Vitamines.com uit comfortzone