Nieuws Groei

Het succes van Neleman Wijnen: nu ook bij Jumbo

De Neleman-brandstore in Utrecht heeft de deuren weer geopend, China en Rusland klopten aan voor een fikse voorraad, de online verkopen plussen behoorlijk én: Jumbo gaat wijnen van Neleman verkopen. En díe primeur heeft Derrick Neleman - de Meest Inspirerende Ondernemer van het Jaar - voor ons bewaard. ,,We zijn in de winning mood". Over #NLstartop gesproken.

Van onze redactie 29 mei 2020

Derrick Neleman wijn

Derrick Neleman proost op weer een nieuw succes: zijn wijnen zijn binnenkort ook verkrijgbaar bij Jumbo.

,,Voor ons is het erg belangrijk om zowel online als offline aanwezig te zijn om elke keer weer de juiste snaar bij de consument te raken. Dat vereist lef. Die crisis heeft me wakker geschud en uitgedaagd als ondernemer. Ik ben er juist nog scherper door geworden,’’ vertelt Derrick Neleman. ,,We zijn in de winning mood."

Jumbo gaat Neleman Wijnen verkopen

En dat gaan nu ook de klanten van Jumbo merken: binnen een aantal weken namelijk zijn de wijnen van Neleman ook daar verkrijgbaar. ,,In de Jumbo's met een foodmarkt en de city-winkels starten we binnenkort met twee wijnen, een rode en witte uit de Signatuur-serie. Deze kwaliteitswijn scoort nationaal en internationaal prijzen."

Brandstore Neleman in Utrecht

Kijkend naar de retail dan zijn de wijnen van Neleman bij onder meer Hema, Ekoplaza, Bijenkorf en straks dus ook Jumbo verkrijgbaar. Bovendien: zijn brandstore in Utrecht is onlangs weer geopend. ,,Nota bene vlak na de opening in maart hebben we besloten de deuren te sluiten, maar ook in Utrecht zijn we er weer. Onze stelling is: het maakt niet waar je onze wijn koopt, elk verkooppunt heeft z'n eigen waarde, eigen verhaal. Waarom zouden we niet bij élke grote retailer in Nederland verkrijgbaar zijn?"

'Crisis vraagt om echt ondernemerschap'

,,Ik heb geleerd dat deze crisis om echt ondernemerschap vraagt. Dat maakt het spannend. Ik vertelde het al in de Werkverkeer-video die met jullie hebben gemaakt, dat echte ondernemerschap houdt onder andere in dat je geen energie moet steken in zaken waar je toch geen invloed op hebt’’.

,,Richt je op wat wél gaat. Bij ons geldt dat voor online, dat gaat als een kanon. Wijn is een redelijk crisisproof product, dat heb ik ook gemerkt tijdens de vorige crisis. Je ziet het wereldwijd. De bierverkoop wordt veel harder geraakt dan die van wijn. Voor ons is dat fijn. Het biedt kansen.’’

Foto: Derrick Neleman met zijn partner voor de brandstore in Utrecht, mét de award voor Meest Inspirerende Ondernemer van het Jaar.

Neleman20030601

Alles over, voor én door ondernemers in je mailbox.

Ontvang twee keer per week onze nieuwsbrief met inspirerende ondernemersverhalen en informatieve artikelen.