Nieuws Groei
Voormalig topmannen Tommy Hilfiger investeren in broekenmerk MR MARVIS
Het Nederlandse broekenmerk MR MARVIS gaat de samenwerking aan met een consortium van experts uit de kledingindustrie, onder wie Fred Gehring en Ludo Onnink.

Foto: MR MARVIS
Fred Gehring en Ludo Onnink leidden de introductie van Tommy Hilfiger op de Europese markt in de jaren 90. Later werden ze respectievelijk ceo en cfo van het Amerikaanse kledingmerk. Na hun tijd bij Tommy Hilfiger hebben ze ervaring opgedaan in het bouwen van wereldwijde merken zoals Denham, Karl Lagerfeld, Vingino en Otrium.
De investeerders zullen als minderheidsaandeelhouders betrokken zijn bij MR MARVIS. Hun deelname moet waardevolle kennis, branche-inzichten, ervaring en een sterk netwerk aan tafel brengen voor het jonge en ambitieuze kledingmerk. Deze investering volgt op de investeringsronde van 2021, waarbij het Nederlandse private equity-fonds Capital A als investeerder aan boord kwam.
''We gaan door een zeer snelle groeifase. De samenwerking van dit team van branche-experts is buitengewoon waardevol''
Groeifase van merk, organisatie en de markten MR MARVIS
Gehring: ,,We zijn erg onder de indruk van de gedisciplineerde manier waarop het team de afgelopen vijf jaar het merk MR MARVIS heeft opgebouwd. Het is zeer zeldzaam om een managementteam te zien met zo’n sterke focus richting de kerncompetenties op het gebied van productintroducties, DTC-marketingstrategie en merkpositionering. We zijn blij om deel uit te maken van - en iets toe te voegen aan - deze opmerkelijke reis."
David Sipkens, de ceo van MR MARVIS: ,,We gaan door een zeer snelle groeifase. De samenwerking van dit team van branche-experts tijdens deze groeifase van ons merk, organisatie en de markten waarin we actief zijn, is buitengewoon waardevol. Bovendien bevestigt hun vertrouwen in MR MARVIS dat we als merk op de goede weg zijn.”
Fred Gehring is een van de twee nieuwe aandeelhouders.
Bedrijf actief in Europa via online verkoopkanalen en via zijn flagshipstores
MR MARVIS is een direct-to-consumer-kledingmerk voor mannen met een focus op shorts en broeken. Alle producten zijn handgemaakt in Portugal en van hoogwaardige materialen, in lijn met de slow fashion-aanpak.
Het bedrijf is momenteel actief in heel Europa via zijn online verkoopkanalen en via zijn flagshipstores in Amsterdam en Antwerpen. MR MARVIS is in 2016 opgericht door Aafke Tuin, Steven Vrendenbarg en David Sipkens.