InnovatieGroei

Grote ambities en nog grotere ballen: 1,2 miljoen euro voor BALZY

De oprichters van BALZY. Foto: BALZY
Leestijd 2 minuten
Lees verder onder de advertentie

De onderneming, bekend van producten voor mannenverzorging met een vleugje humor, heeft hiermee de middelen om de missie, het leveren van hoogwaardige producten voor intieme lichaamsverzorging aan mannen over de hele wereld, verder te verwezenlijken.

,,In 2021 introduceerde BALZY de WoodWash, 's werelds eerste zeep specifiek ontwikkeld voor de intieme mannelijke verzorging. Hiermee hebben we een nieuwe standaard gezet in de branche," zegt Ingmar Bruinsma, mede-oprichter van BALZY. ,,De WoodWash en het succes van de 'BushBuster 3.0', een trimmer voor de kroonjuwelen, hebben de startup snel op de kaart gezet, met meer dan 50.000 verkochte exemplaren. Nu, met de nieuwe investering, hebben we grotere plannen om ons productassortiment uit te breiden en nieuwe markten te betreden."

We blijven toegankelijk, duurzaam en toegewijd aan kwaliteit, en zijn nu uitgerust met de middelen om nog meer mannen zich helemaal fit en vitaal te laten voelen

Nathan Harlaar, mede-oprichter BALZY

Angel investors met veel ervaring

De investering is afkomstig van een divers scala aan angel investors, allen met aanzienlijke ervaring en waardevolle contacten in verschillende sectoren. Bruinsma: ,,We hebben heel bewust gekozen voor smart-capital. Investeerders die ook veel kennis meebrengen. Het resultaat is een droomteam van stuk voor stuk succesvolle ondernemers met een lange staat van dienst in onder andere retail en digital marketing."

Met deze investering zal BALZY zijn missie voortzetten om mannen wereldwijd de beste producten te bieden voor hun intieme lichaamsverzorging. De startup kijkt ernaar uit om haar aanwezigheid in Europa te versterken en nieuwe markten te verkennen, terwijl het bedrijf de gevestigde orde blijft uitdagen. Deze week werden de Cross Media Awards-nominaties bekendgemaakt. BALZY is met de opvallende Pornhub- en Roddelpraat-campagne genomineerd in de categorie Beste Cross Media Innovatie van het Jaar.

Lees verder onder de advertentie

Miljoenen voor miljarden blije ballen

,,Deze investering is een belangrijke mijlpaal voor BALZY en stelt ons in staat om 'Miljoenen voor miljarden blije ballen te realiseren," aldus Nathan Harlaar, mede-oprichter van BALZY. ,,We blijven toegankelijk, duurzaam en toegewijd aan kwaliteit, en zijn nu uitgerust met de middelen om nog meer mannen zich helemaal fit en vitaal te laten voelen."

Lees ook: Oud Hyves-topmannen investeren in AI-marketingstartup Billy Grace