Innovatie

Investering helpt startup BASH event-app verder op de kaart te zetten

Joris Oudejans, ceo van BASH, met mede-oprichter Elise Mol. BASH
BASH
Leestijd 2 minuten
Lees verder onder de advertentie

De app heeft bijna alle evenementen in de hoofdstad en toont in één oogopslag dankzij de ‘hype score’ welke evenementen ‘hot’ zijn. Bovendien kunnen gebruikers op BASH zien waar hun vrienden naartoe gaan. Dat is de meest-geciteerde feature in gebruikersfeedback.

,,Deze financiering is een blijk van vertrouwen in onze visie en het harde werk van ons team in het afgelopen jaar. Het stelt ons in staat om het succes in Amsterdam door te trekken en heel Nederland kennis te laten maken met onze social event-app,” zegt Joris Oudejans, ceo van BASH.

We kunnen niet wachten om onze app ook in andere steden te lanceren en onze groei door te zetten

Joris Oudejans BASH

Prominente ondernemers investeren in BASH

Aan de groep van eerdere investeerders zoals Sjuul Berden (oprichter van United Wardrobe) en Leon Ramakers (oud-directeur van Mojo), voegen zich nu ook namen toe als Quinten Selhorst (oprichter van Felyx), Bastiaan de Rakt (oprichter van Enjins, Deeploy), Neil Currie en Gijsbert de Regt (oprichters eVision), en Geert-Jan Smits (oprichter van Flinders). ,,We zijn verheugd dat we, net als in de vorige ronde, wederom uitsluitend gefinancierd zijn door prominente ondernemers die ons gaan helpen bij de verdere groei van ons bedrijf. Met Bastiaan aan boord als AI-expert, en Quinten en Geert-Jan die ervaring meebrengen in het snel opschalen, zowel nationaal als internationaal,” aldus Joris.

Lees verder onder de advertentie

De nieuwe financiering stelt BASH in staat om de manier waarop gebruikers tickets vinden, kopen en beheren drastisch te verbeteren. De focus ligt op het snel doorgroeien naar heel Nederland, met Rotterdam en Utrecht als de eerstvolgende steden op de lijst.

,,We kunnen niet wachten om onze app ook in andere steden te lanceren en onze groei door te zetten. We nodigen iedereen in Amsterdam uit om de app te downloaden en horen graag als jouw stad de volgende moet zijn,” voegt Joris toe.

Lees ook: 350.000 euro investering voor Vortice: startup ontwikkelt duurzame sodamaker

Lees verder onder de advertentie

Ticketverkoop voor de juiste doelgroep

Het is de missie van BASH om mensen meer leuke laten dingen te doen in het echte leven. Het biedt een plek om events te ontdekken, van feestjes tot festivals en van marktjes tot pubquizzen, vrienden uit te nodigen en alles samen te coördineren. Het verdienmodel ligt in de mogelijkheid voor organisatoren om bereik op BASH om te zetten in ticketverkoop door de juiste doelgroep. Het team van BASH bestaat momenteel uit acht medewerkers en heeft Amsterdam als thuisbasis.

BASH
BASH