Podcast

Opzegservice Closure lonkt naar het buitenland

Het is een succesverhaal, het bedrijf Closure van de jonge ondernemers Graciëlla van Vliet (25) en Chantal van der Velde (29). Hun online platform voor nabestaanden en bedrijven om abonnementen en accounts na een overlijden af te sluiten groeit sterk, zowel in aantallen, omzet als personeel. En al na anderhalf jaar durven ze te kijken naar uitbreiding in het buitenland, vertellen ze in de podcast.

Closure vd Velde van Vliet

Presentatrice: Anna Neeltje de Boer 16 juli 2019

In de wekelijkse podcast van De Ondernemer zijn Graciëlla van Vliet (25) en Chantal van der Velde (29) de studiogasten. In 2017 begonnen ze Closure, een online platform dat het eenvoudig mogelijk maakt na een overlijden alle abonnementen, contracten en (social media) accounts van dierbaren af te sluiten. In korte tijd is Closure behoorlijk gegroeid, zijn de services uitgebreid en is er een brede samenwerking met de uitvaartbranche. En niet in de laatste plaats: Closure haalde al vroeg een investering van 300.000 euro op bij een drietal informele investeerders (Janneke Niessen, Kees Jan Rietveld en Lex Geerdes).

De aanpak en het succes van het Rotterdamse Closure 'wordt gezien'. Het bedrijf van Graciëlla en Chantal won en/of is genomineerd voor diverse awards, wat overigens ook geldt voor de ondernemers zelf. De meest recente is de LOEY Talent Award.

Graciëlla en Chantal, beiden met een achtergrond in economotrie/data, vertellen in de podcast over hun aanpak, de groeikansen van hun bedrijf en het plan om in eerste instantie naar België en Frankrijk uit te breiden.

Lees ook: Fleur en Charlotte Melkert (Equalture): 'Als startup zoeken wij juist senior personeel'

LOEY Talent Award

De Stichting LOEY nomineerde de negen meest talentvolle vrouwelijke online ondernemers van Nederland in 2019 (in alfabetische volgorde): Wendy Bogers (Ligo), Loes Daniels (FlightGiftCard), Judith Eyck (Vakanties.nl), Els van der Helm (Shleep), Kristel Kuit (Headroom), Charlotte Melkert (Equalture), Thalita van Ogtrop (The Next Closet), Suzanne van Straaten (Sprinklr.co) én Graciëlla van Vliet (Closure).

Zij gaan met het LOEY Expertpanel in gesprek over hun ondernemerschap waarna duidelijk wordt welke drie ondernemers doorgaan naar de finale van de LOEY Talent Award op dinsdag 10 september.

De Ondernemer Podcasts Aandachtstrekkers 30x30cm
Aandachtstrekkers

Goudmijn of valkuil: dit vinden deze online marketingexpert en psycholoog van data

Dat grote bedrijven als bol.com en Spotify data van klanten gebruiken om de consument nog beter te koppelen aan het gebodene en de relatie te verstevigen, dat mag natuurlijk geen geheim meer heten. Maar wat kan jij als ondernemer daarvan leren? Wat zijn de valkuilen? Hoe zit het met privacy? Michel Ariëns en Patrick Wessels leggen het je uit in aflevering 5 van Aandachtstrekkers.

Details
De Ondernemer Podcasts Thijs van Dijk Thijs Talks
Thijs Talks

Caroline van Turennout (Zeeman): 'Online is er nog veel te doen'

Het is alweer tijd voor de achtste aflevering van de podcastserie Thijs Talks. Presentator Thijs van Dijk is nog altijd actief met het samenstellen van het ultieme marketingelftal. De volgende kandidaat is Caroline van Turennout, verantwoordelijk voor de marketing, communicatie en e-commerce bij textielsuper Zeeman. Welke positie krijgt zij op het veld? Beluister nu de podcast. ,,We zijn internationaal al behoorlijk actief. Maar er kan nog meer.''

Details
De Ondernemer Podcasts Aandachtstrekkers 30x30cm
Aandachtstrekkers

'Dat Formule 1 via Netflix slim nieuwe fans scoort, kunnen ondernemers ook'

Wat begint met Netflix, de Formule 1 en de populaire serie Drive to Survive, eindigt in deze podcast met tips voor ondernemers hoe zij zelf die slimme strategie kunnen toepassen om nieuwe fans, klanten, consumenten te binden. Kijktip: Drive to Survive. Luistertip: aflevering 4 van Aandachtstrekkers.

Details
De Ondernemer Podcasts De Zo Genaamde Podcast
De Zo Genaamde Podcast

Hoe EARTH Water volgens Henk Witteveen na b2b-markt ook retailwereld verovert

Henk Witteveen is samen met Patrick de Nekker verantwoordelijk voor het succes van EARTH Water. 100 procent van de nettowinst gaat naar waterprojecten in landen waar het hard nodig is. Ook hebben de twee de overstap gemaakt naar totaal plasticvrij en zijn ze bezig EARTH Water in de supermarkten te zetten. Hoog tijd voor presentator Floris Hülsmann om Witteveen uit te nodigen voor een aflevering van De Zo Genaamde Podcast.

Details
De Ondernemer Podcasts Aandachtstrekkers 30x30cm
Aandachtstrekkers

Is het abonnementsmodel het juiste model voor jouw dienst of product?

In de nieuwe podcastserie Aandachtstrekkers signaleren Michel Ariëns en Patrick Wessels online trends. De investeerder in startups en founder van online marketingbureau .CREW en de consumentenpsycholoog annex Raad van Advies-lid koppelen dat aan de psychologie van de klant. En ze adviseren hoe ondernemers daar goed op kunnen inspelen. In aflevering 1 draait het om abonnementsmodellen en wat de ondernemer aan deze modellen kan hebben. En wat betekent het voor de consument? Je hoort het in de podcast.

Details
De Ondernemer Podcasts Roland Tameling De Ondernemer Onderweg
De Ondernemer Onderweg

Ronald Kooyman (Louwman): hoe je evenementenlocatie èn museum draaiende houdt in coronatijd

Je hebt één van de allermooiste autocollecties van de wereld in een modern museum. Dat pand doet ook dienst als evenementenlocatie, borrels van bedrijven en andere bijeenkomsten. En dan die coronacrisis. Wat doe je dan? In deze De Ondernemer Onderweg vraagt presentator Roland Tameling het de directeur van het Louwman Museum - want daar hebben we het over - Ronald Kooyman.

Details