Innovatie

Picnic, Intratuin en Mr Marvis klant: omzet AI-marketingstartup Billy Grace groeit met 800%

Van links naar rechts Tjadi Peeters, Mitch Voskuilen en Robin Friend van Billy Grace. Van links naar rechts Tjadi Peeters, Mitch Voskuilen en Robin Friend van Billy Grace.
Van links naar rechts Tjadi Peeters, Mitch Voskuilen en Robin Friend van Billy Grace.
Leestijd 3 minuten
Lees verder onder de advertentie

Ook sloten twee nieuwe angels zich aan als investeerder: voormalig GroupM-President Alex Stil en Rob van Nuenen, ceo en oprichter van Channable. Billy Grace zet dit jaar in op buitenlandse expansie.

In 2023 kozen Mr Marvis, Picnic, Intratuin, XXL Nutrition, DPG Media, Pricewise en Joolz voor de AI-software van Billy Grace. De Nederlandse startup stelt bedrijven in staat om hun online marketingcampagnes te automatiseren en optimaliseren met behulp van kunstmatige intelligentie. De omzet van het bedrijf groeide het afgelopen jaar met 800 procent. Mitch Voskuilen, ceo en oprichter van Billy Grace: ,,Ook al maakt ons systeem geen gebruik van generatieve AI, Billy Grace profiteert wel van de toegenomen interesse in AI.”

Billy Grace wil internationaal opschalen

Voskuilen: ,,Het is onze ambitie om deze groeiende lijn door te zetten. Komend jaar willen we daarom internationaal opschalen. We hopen Duitsland, Engeland en misschien zelfs een deel van de Scandinavische landen te bereiken. Het is daarbij een voordeel dat we een SaaS-bedrijf zijn en daardoor per definitie makkelijker op te schalen. De internationale expansie vraagt overigens wel iets van onze operatie: we verdubbelen komend jaar waarschijnlijk in het aantal collega’s.”

Lees verder onder de advertentie

Het is de missie van Billy Grace om met behulp van AI ervoor te zorgen dat marketeers meer tijd overhouden voor werk waarin mensen het verschil maken

Mitch Voskuilen Billy Grace

Alex Stil en Rob van Nuenen nieuwe angel investors

Om die internationale expansie mogelijk te maken, maakt de startup gebruik van het netwerk en kennis van onder meer Alex Stil, die tot november 2023 President GroupM Services EMEA was. Stil: ,,Ik heb er vertrouwen in dat Billy Grace ook in andere markten van waarde kan zijn, aangezien marketeers over de hele wereld met dezelfde uitdagingen worstelen. Ze krijgen steeds meer data tot hun beschikking, maar het is lastiger om daar bruikbare inzichten uit te halen en ze kampen met een personeelstekort. AI is de oplossing voor deze uitdagingen.”

Rob van Nuenen, founder en ceo van Channable, is de andere angel investor die zich recent aansloot als investeerder. Voskuilen: ,,We hopen van Van Nuenen te leren over zijn channelstrategie. Channable zette succesvol in op de samenwerking met marketingbureaus. Het is de missie van Billy Grace om met behulp van AI ervoor te zorgen dat marketeers meer tijd overhouden voor werk waarin mensen het verschil maken, wat hun werk leuker en uitdagender moet maken. En het maakt niet uit of die marketeers aan klantzijde of bij bureaus werken.”

Vorig jaar haalde Billy Grace een investering op van 2,3 miljoen euro bij onder andere Raymond Spanjar en Floris Rost van Tonningen (Hyves)

Bedrijven laten samenwerken met zelflerende algoritmes

Vorig jaar haalde de Nederlandse AI-startup een investering op van 2,3 miljoen euro bij onder andere Fortino Capital, Raymond Spanjar, Floris Rost van Tonningen (Hyves), David Vermeulen (Inner Circle) en Patrick de Laive (The Next Web).

Lees verder onder de advertentie

Billy Grace is in 2021 opgericht door Robin Friend, Mitch Voskuilen en Tjadi Peeters. Het platform van Billy Grace laat bedrijven samenwerken met zelflerende algoritmes (AI). Via het platform kunnen marketeers de effectiviteit van online marketing binnen en over kanalen beter volgen, attribueren, analyseren, automatiseren en optimaliseren. Zo stelt de startup marketeers weer in staat meer tijd vrij te maken voor taken waarin mensen het verschil maken.

Lees ook: Oud Hyves-topmannen investeren in AI-marketingstartup Billy Grace

Lees verder onder de advertentie