Nieuws Marketing
Albert Heijn Offerein richt zich op voedselverspilling
Vanaf 1 september is Albert Heijn Offerein in Hoogeveen aangesloten bij de Afgeprijsd-app van startup NoFoodWasted. Hiermee willen ze voedselverspilling tegengaan.

„Wij doen mee met Afgeprijsd omdat het in belang is van de klant, onze winkel en het milieu”, vertelt algemeen directeur Henri Offerein aan de Hoogeveensche Courant. „Klanten houden van korting en niemand houdt van weggooien. Veel van onze klanten zijn wel geïnteresseerd in afgeprijsde producten, maar weten bij het maken van een boodschappenlijstje nog niet welke producten met korting te koop zijn.”
„Met de app Afgeprijsd komt daar verandering in. Vanaf 1 september gaan we de app dagelijks vullen met artikelen.” Op basis van de locatie van de gebruiker, brengt de app in kaart welke supermarkten voedingsmiddelen afprijzen omdat ze richting hun houdbaarheidsdatum gaan, en ook welke producten dit zijn.
App met een doelAugust de Vocht ontwikkelde de app twee jaar geleden. Inmiddels zijn er in heel Nederland zeker 50 supermarkten aangesloten en verwacht hij dat de app de komende tijd goed gaat groeien. De doelen zijn helder: binnen een jaar 300 Nederlandse supermarkten aansluiten en binnen 3 jaar zelfs de afgeprijsde producten van 2800 Europese supermarkten kunnen aanbieden in de app.
Gerelateerde artikelen:- App redt kliekje uit restaurants