Nieuws Marketing

BLOGTOP 5: foute slogans. Zo moet het niet

"In één zin, met één kreet, precies zeggen wat je te bieden hebt. Je zoekt ernaar in de kroeg, op je website en in je reclame­uiting. We kennen zoveel foute slogans of slagzinnen, maar wat maakt een goede?" Dat schreef Renée Petiet op DeOndernemer.nl. Ze scoorde er de bestgelezen blog van afgelopen week mee. Benieuwd naar de rest van de top 5? Wij zetten 'm voor je op een rijtje.

De Ondernemer 20 mei 2016

Tenenkrommendofbriljant

1. Blunder-slogans: zo moet het niet - Renée PetietWat vinden we slechte slogans toch leuk! Onder de slechtste slogans van 2015 viel: ‘Elke paal gaat erin’ (heibedrijf) en van een eierhandelaar: 'rechtstreeks van kippenkont tot mensenmond'.2. Zorg ervoor dat klanten niet op de koffie komen! - Fred RutgersNet als uw collega-winkeliers gaat u tot het uiterste om uw winkel zo aantrekkelijk mogelijk te presenteren, en tegenwoordig hoort daar steeds vaker een lekker kopje koffie bij. Moet u van uw winkel een lunchroom maken?3. Controleer de kwaliteit bij het importeren van producten! - Marco PlatvoetKwaliteit en betrouwbaarheid van producten uit het buitenland zijn niet vanzelfsprekend. Daarom adviseer ik importeurs die grote hoeveelheden containers met goederen importeren standaard een kwaliteitscontrole (inspectie) uit te (laten) voeren. Als je direct importeert, is het handig om te weten wat een kwaliteitscontrole is en wanneer je een inspectie toe moet passen.4. Het nut van een werkoverleg - Erwin DamhuisEr wordt heel wat afvergaderd in Nederland, ook jouw onderneming ontkomt daar niet aan. Er wordt echter vaak inefficiënt vergaderd: lang en zonder resultaat. Zo slokt een bijeenkomst veel energie op en kan het een bron van irritatie worden.

5. Wat betekent het nieuwe leiderschap voor jou? - Yvette van der MeerAls ondernemer moet je direct in kunnen spelen op veranderingen in de omgeving. Deze veranderingen moet je vervolgens vertalen naar jouw eigen omgeving en naar jouw medewerkers.

Lees ook:

Slogans: Zo moet het wel